ماهشهر- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر جزئیات جدیدی از دستگیری عامل تأمین تجهیزات تروریست‌های حادثه تهران را تشریح کرد.

جزئیات دستگیری یک داعشی در ماهشهر/عامل آتش‌سوزی مساجد شهرک طالقانی اعدام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا آقاجری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: فرد دستگیر شده مرتبط با عوامل حادثه تروریستی تهران تبعه عراق بود که توسط تانکرهای عراقی حمل سوخت وارد کشور شده بود و چندین بار به بندر امام و کشور تردد داشته است.

وی ادامه داد: این فرد خانه‌ای نیز در بندر امام اجاره کرده بود و قریب ۳ ماه در این شهر استقرار داشت و در این مدت آغاز به انجام شناسایی و یارگیری کرده بود. این داعشی دستگیر شده با تروریست‌های حادثه تهران ارتباط داشت و در زمینه تأمین تجهیزات و وسایل مورد نیاز آنها فعالیت می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه این فرد دستگیر شده تحویل مراجع امنیتی استان شده است، افزود: اقدامات اطلاعاتی روی این فرد در حال انجام است.

آقاجری در ادامه به حادثه آتش‌سوزی مساجد و حسینیه‌های شهرک طالقانی در بهار و تابستان ۹۳ اشاره کرد و گفت: متهم اصلی این حادثه همان سال دستگیر و در بازجویی‌های اولیه به آتش زدن دو مسجد و حسینیه اقرار کامل کرد. حکم اعدام این متهم صادر شده و مورد تأیید مراجع عالی قضایی نیز قرار گرفته است و منتظر اعلام زمان اجرای حکم هستیم. پیش‌بینی بنده این است که ظرف سه ماه آینده حکم اعدام این فرد اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: این متهم دارای تفکرات سلفی‌گری و تکفیری بود و با سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه ارتباط داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر در پایان یادآور شد: یک سوداگر مرگ نیز از شهرک طالقانی به جرم حمل ۱۰ کیلوگرم شیشه در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می‌برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.