ساری- استاندار مازندران گفت: سازمان عمران سواحل که قرار بود تشکیل شود، هنوز راه اندازی نشده است، منابع طبیعی نیز اگر متولی سواحل است باید به وظایف خود به درستی عمل کند.

سواحل متولی ندارد/ تأمین رفاه و امنیت مسافران نیازمند بودجه ملی است

به گزارش قدس آنلاین، ربیع فلاح جلودار در جلسه ستاد ساماندهی طرح دریا که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای طرح سالمسازی دریا تمامی دستگاه ها باید کمک کننده باشند و استانداری مازندران نقش هماهنگ کنندگی دستگاه ها را عهده دار است.

وی افزود: در سال ۹۵ آمار کاهش غریق ۷۱ و نیم درصد بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه اجرای طرح سالمسازی دریا موقتی محسوب می شود، افزود: در اجرای طرح سالمسازی دریا صرفا به صورت مقطعی برنامه ریزی می شود.

فلاح جلودار این مهم را چالش عنوان کرد و افزود: منابع طبیعی باید بر اساس مقررات جنگل و مراتع و مطابق قانون به سرمایه گذار اجازه انجام کار داده و زمانی که صرفا ۳ ماه از سال به مسئله سالم سازی و اهمیت دریا می پردازیم نمی توان نتیجه  آرمانی را توقع داشت.

  وی با تاکید بر این موضوع که، سازمان عمران ساحل طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی بوده که اجرایی نشده است، افزود: اگر منابع طبیعی در نبود سازمان عمران ساحل خود را متولی ساحل می داند باید به عنوان متولی ورود یافته و مسئولیتش را انجام دهد.

استاندار مازندران گفت: در ارتباط  با طرح فرهنگی نماینده ولی فقیه مسئول بوده و استاندار نیز قائم‌مقام به شمار می رود اما بحث فرهنگی  صرفا با ارائه دادن این بسته فرهنگی حل  نمی شود.

فلاح جلودار گفت: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات و عید سعید فطر،  باید همه تلاش برای رفاه حال مسافرانی که از سایر استان ها وارد مازندران می شوند، انجام و امکانات لازم در این راستا فراهم شود، همچنین انتظار می رود دستگاه ها پیشنهادهای موثر در این رابطه ارائه دهند.

وی در پایان گفت: مازندران در راس استان های دارای شرایط خاص بوده که ناهنجاری های بیرونی به آن  تحمیل می شود، از این رو وجود مسافران و تامین امکانات رفاهی و تلاش در جهت امنیت آنان  هزینه های خاصی را می طلبد که نیازمند بودجه ملی است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.