زنجان- معاون دانشگاه آزاد زنجان با تأکید بر احیای جاده ابریشم گفت: مسئولان باید از موقعیت جاده ابریشم و سایر ظرفیت‌های موجود در استان برای رونق بخش گردشگری استفاده کنند.

جاده ابریشم نیازمند احیاء/مسئولان ظرفیت‌های استان زنجان برای رونق گردشگری را به‌کار گیرند

به گزارش قدس آنلاین، احمد نقی‌لو در مراسم گرامیداشت سالروز بسیج اساتید اظهار داشت: زنجان یک شاهراه ارتباطی کشور است و باید از این موقعیت جغرافیایی استفاده لازم را کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته و حتی در زمان سلطنت قاجاریه از این موقعیت به خوبی استفاده می‌شد و چرا مسئولان استان زنجان نمی‌توانند از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان قاجار که بازار سنتی زنجان با یک هزار قطعه در آن دوره احداث شد شهر زنجان ۲۰ هزار جمعیت داشت و این نشان می‌دهد که زنجان در آن زمان یک شهر تجاری بوده و این میزان مغازه و بازار برای تجار و مسافران ساخته شده بود.

 وی با بیان اینکه باید مسافران بین راهی را جذب شهر کنیم، تصریح کرد: با فراهم کردن امکانات و تبلیغات گسترده در کشور می‌توانیم مسافران را جذب شهر کنیم.

نقی‌لو با بیان اینکه جاده ابریشم از شهرک گلشهر کاظمیه شهر زنجان می‌گذرد، گفت: اخیرا کشور چین تمایل به بهسازی جاده ابریشم دارد و با همت مسئولان برای مشخص کردن این جاده‌، سفارت چین تسهیلات برای مشخص کردن این جاده اعطا می‌کند.

وی مطرح کرد: به راحتی می‌توان جاده ابریشم در زنجان را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری زنجان به توریست معرفی کنیم و گردشگران از این جاده بازدید کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: از این ظرفیت بالای تردد مسافران از جاده‌های استان متاستفانه نتوانستیم به خوبی بهره ببریم.

منبع: زنجان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.