بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: کلیات نقشه جامع سرمایه گذاری استان به تصویب رسید که بر مبنای آن باید راه های پاسخگویی و ورود سرمایه گذاران به این استان تسهیل یابد.

کلیات نقشه جامع سرمایه گذاری خراسان شمالی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمود دلپسند درنشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان تاکید کرد: در پروسه فرآیند پاسخگویی به سرمایه گذاران باید هماهنگی های بین دستگاه های اجرایی به درستی، باسرعت و دقت بیشتری انجام شود تا با گلایه های شهروندان و سرمایه گذاران مواجه نشویم.

وی با تأکید بر رفع مشکلات و معضلاتی که فعالیت‌ سرمایه‌گذاری در استان را کند کرده است، افزود: طولانی ‌بودن زمان پاسخگویی، بروکراسی اداری بیش از اندازه، طولانی بودن گردش امور، مراجعات مکرر سرمایه گذار و تکراری و غیرضروری بودن بسیاری از فرآیندهای پیش روی باعث شده برخی سرمایه گذاران نتوانند در برابر مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای ورود سرمایه گذار به این استان باید تمام قوانین و فرآیندهای اضافی و دست و پاگیر در حداقل زمان ممکن حذف شود، ادامه داد: در تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری و تسهیل در فرآیند پاسخگویی توانمندی های خود سرمایه گذاران نیز برای ما حائز اهمیت است حال آنکه سرعت پاسخگویی استعلامات دستگاه های اجرایی، اختیارات، هماهنگی های بین دستگاهی، محدودیت زمانی صدور مجوز می تواند بعنوان اصلی ترین مشکلات در این مسیر قلمداد شود.

دلپسند خطاب به تمام دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه گفت: تمام دستگاه های اجرایی باید لایه های اطلاعات خود را در بحث نقشه جامع سرمایه گذاری آماده کنند و هر دستگاهی نیز برای سرمایه گذاری در بخش خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی حداکثر زمان آماده کردن گزارشات دستگاه های اجرایی را ۶ ماه عنوان کرد و ادامه داد: پس از آماده سازی، این گزارشات باید به سازمان اقتصاد و دارایی استان تحویل داده شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان نیز در دفاع از تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری استان گفت: تاکنون اقدامات اجرایی همچون اخذ نظرات دستگاه های اجرایی و پیش نویس پیشنهادی طرح صورت گرفته فقط تاکنون استان زنجان در سطح کشور اقدام به تهیه این نقشه کرده است.

رضا بهمن پور در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل شناسایی و توسعه مناطق مستعد جهت سرمایه گذاری  و پیچیدگی تعیین مناطق مناسب از ضرورت های تهیه این نقشه است.

وی در ادامه سخنان خود نگاهی اجمالی به اهداف مهم نقشه جامع سرمایه گذاری داشت و افزود: حذف حداکثری استعلامات و مجوزهای لازم در فرآیند سرمایه گذاری، حذف عوامل انسانی در فرآیندهای سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی اداری، تجمیع اطلاعات ظرفیت ها و زیرساخت های موجود استان و شناسایی نقاط ضعف و قوت از اهم اهداف تهیه این نقشه است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی در ادامه سخنان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی نیز اظهار داشت: با توجه به عدم وجود برخی زیر ساخت ها و اطلاعات باید برای تهیه این نقشه یک بازه زمانی ۳ساله را در نظر گرفت که این موضوع منطقی و مقرون به صرفه نیست لذا به دلیل اهمیت آن باید کارگروهی برای این موضوع شکل گیرد.

محمدرضا موفق تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مدون شده و در یک بازه زمانی ۶ ماهه تهیه این نقشه را اجرایی کنیم که البته اختصاص ردیف اعتباری برای آن از ضروریات محسوب میشود.

وی ادامه داد: برای تهیه و پیشبرد سریع تر این طرح باید تمام اطلاعات و آمار دستگاه های اجرایی به روز و کامل باشد.

گفتنی است کلیات تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری استان مورد تصویب قرار گرفت و دستگاه های اجرایی نیز باید حداکثر تا ۶ ماه آینده گزارش های حوزه خود در بخش سرمایه گذاری را تقدیم سازمان اقتصاد و دارایی استان کنند.

گفتنی است: مبحث اصلی مطرح شده در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، تبادل نظر در خصوص تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری استان بود که با توجه به تاکیدات اخیر استاندار خراسان شمالی مبنی بر تسریع تهیه این نقشه در استان، تمام نقطه نظرات اعضای این کارگروه مورد احصاء و سپس تصویب قرار گرفت و این در حالیست که تاکید استاندار خراسان شمالی بر تهیه این نقشه این است که از طریق آن می توان به تصویر کلی از شناسایی استعدادهای فیزیکی قابل واگذاری به سرمایه گذاران و پیشگیری از جانمایی های غیر مدیریت شده در استان دست یافت تا بتوان کمکی به بهبود وضعیت سرمایه گذاران کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.