​ایلام- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: در راستای اجرای طرح هجرت ۱۲۹ مدرسه ایلام، تعمیر و بهسازی می شوند.

۱۲۹ مدرسه ایلام در طرح هجرت تعمیر می شوند

سعید هژبری روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه طرح هجرت در مدارس مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهرها اجرا می شود، اظهارداشت: در این طرح با استفاده از توان نیروهای بسیجی خصوصاً دانش آموزان همان مدارس، فضاهای آموزشی بهسازی و تعمیر می شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح علاوه بر بهسازی مدارس، پرکردن اوقاف فراغت دانش آموزان، با نشاط سازی فضای آموزشی و صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری مدارس است، افزود: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح، افزایش تعهد دانش آموزان به فضاهای آموزشی است که دانش آموزان با مشارکت در زیباسازی، بهسازی و با نشاط سازی مدرسه خود برای نگهداری و حفاظت از آن تلاش بیشتری خواهند داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام به هزینه یک میلیارد ریالی طرح هجرت در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: میزان اعتبار سال جاری استان در اجرای این طرح هنوز مشخص نشده و در صورتی که اعتبارات استان افزایش یابد، سهم طرح هجرت نیز افزایش خواهد یافت.

سعید هژبری با اشاره به مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در ساخت مدارس استان، بیان داشت: این قرارگاه با استفاده از پتانسیل بسیج دانشجویی درخواست ساخت یک مدرسه دو کلاسه پیش ساخته در روستای فرهاد آباد دره شهر را داده که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری رسیده و در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.

وی با بیان این مطلب که در برخی نقاط استان کمبود فضای آموزشی داریم، یادآور شد: در مناطق جنوبی استان همچون آبدانان و دهلران و برخی مناطق شهر ایلام با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم که درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت خیرین، افزایش اعتبارات و مشارکت عمومی، با ساخت فضاهای آموزشی این کمبودها را جبران کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.