قم- عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بخشی از زائران قم از کشورهای دیگر هستند که انتظارات مختلفی در اخذ خدمات دارند؛ باید مجموعه مدیریت استان و معاونت امور زائران استانداری با همکاری نهادهایی مانند شهرداری تأمین این زیرساخت‌ها را پیگیری کنند.

توجه به انتظارات زائران خارجی در ارائه خدمات شهری

به گزارش قدس آنلاین، حسن بختیاری با بیان اینکه توسعه گردشگری مذهبی یکی از ظرفیت‌های اصلی شهر قم است اظهار کرد: به طور طبیعی برای تحقق و رسیدن به جایگاه مناسب و دریافت سهم گردشگری مذهبی باید زیرساخت‌های لازم برای این بحث در شهر مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث هتل‌های ارزان قیمت در سطوح خدمات‌رسانی متفاوت برای تأمین نیازهای مختلف اقشار گوناگون در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود بنابراین از نیازهای اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اکثر اقشار دارای سطح درآمد متوسط و پایین هستند گفت: فراهم کردن محل‌های اقامت مناسب، با کیفیت و ارزان در توسعه گردشگری مذهبی نقش بسیار مهمی دارد و همین طور ایجاد کمپینگ‌های اقامت در نقاط مختلف شهر به ویژه ورودی‌ها در جذب بیشتر توریسم مذهبی می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد سیستم‌های ارتباطی برای اطلاع‌رسانی و ارتباط‌گیری با مردم در نقاط مختلف شهر و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر و استان قم به افراد در داخل و خارج کشور در توسعه گردشگری مذهبی مؤثر است.

بختیاری خاطرنشان کرد: بخشی از زائران قم از کشورهای دیگر هستند که انتظارات مختلفی در زمینه اخذ خدمات دارند؛ باید مجموعه مدیریت استان و معاونت امور زائران استانداری با همکاری نهادهایی مانند شهرداری تأمین این زیرساخت‌ها را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های حمل و نقل مناسب از دیگر مباحث مهم در ارائه خدمات به زائران است گفت: اطراف حرم حضرت معصومه(س) شرایط و ویژگی‌هایی دارد بنابراین تعریف حمل‌ونقل عمومی برای استفاده زائران می‌تواند به این بخش کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: فرودگاه قم به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در جذب گردشگر خارج و داخل کشور مؤثر باشد و حل مشکلات مربوط به فرودگاه، تعیین تکلیف و بهره‌برداری از آن می‌تواند به توسعه گردشگری مذهبی در شهر قم کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: قطار پرسرعت تهران، قم، اصفهان از دیگر مواردی است که می‌تواند به ارتقای جایگاه گردشگری کمک کند بنابراین لازم است در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.