قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از گندم کاران استان قزوین خواست؛ گندم کشت‌شده خود را زودهنگام برداشت نکنند و فرصت دهند تا گندم کشت‌شده مراحل کامل رشد خود را طی، تا محصولی مرغوب برداشت شود.

گندمکاران استان قزوین در برداشت محصول خود شتاب نکنند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مسعود ربانی اظهار کرد: بر اساس نمونه‌برداری انجام‌شده در چند روز گذشته از مزارع گندم استان زمان برداشت گندم در مناطق استان در چند روز آینده آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به این نکته که در زمان خرید گندم درصد رطوبت و سن زدگی ملاک خرید است از کشاورزان خواست برای استاندارد شدن درصد رطوبت از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری نیز طبق سنوات گذشته گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دولت خریداری می‌شود، بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از 141 هزار هکتار اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم رفته است، اعلام کرد: از چندین ماه گذشته هماهنگی‌های لازم برای خرید گندم و جو از کشاورزان انجام‌شده است.
ربانی تصریح کرد: در سال زراعی جاری خرید گندم توسط 27 مرکز خرید گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.