قم- عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ائتلاف دروغین ضد داعش به رهبری آمریکا را طنز تلخی دانست و گفت: منطق و عقل نمی‌پذیرد که آمریکا و هم‌پیمانانش با داعش که برای تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند درگیر شوند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا طنز تلخی است/ آمریکا و هم‌پیمانانش هیچگاه با داعش درگیر نخواهند شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد جمالی ائتلاف دروغین ضد داعش به رهبری آمریکا را طنز تلخی دانست و اظهار کرد: ماهیت سخنان مسؤولان عالی‌رتبه آمریکا از جمله اظهارات هیلاری کلینتون که در کتاب خاطراتش نیز به چاپ رسید اقرار بر این مسئله است که داعش ساخته و پرداخته آمریکا است.

وی افزود: در حالیکه داعش با اموال مفتی‌های عربستان سعودی و حمایت هم‌پیمانان آمریکا جنایت می‌کند و ۶ سال است که خاورمیانه را دچار آشوب کرده و برای رژیم صهیونیستی آرامش فراهم کرده است، منطق و عقل نمی‌پذیرد که آمریکا و هم‌پیمانانش با داعش که کاملا در اختیار آمریکا است و برای تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام می‌کند درگیر شوند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایجاد ائتلاف دروغین ضدداعش به رهبری آمریکا فقط شو هست، آن‌ها این شو را به راه انداخته‌اند تا بگویند داعیه مبارزه با تروریسم دارند.

جمالی خط مقابله با داعش توسط عربستان را دروغ و غیر قابل باور دانست و گفت: آمریکا که اقرار کرد طراح حادثه ۱۱ سپتامبر عربستان بوده و اعلام کرد که می‌خواهد اقامه دعوا کند علیه آن، با چه هدفی غیر از شورش در منطقه و تقویت داعش اکنون با عربستان نشست مشترک برگزار می‌کند؟

وی ادامه داد: هدف آمریکا از ایجاد داعش و حمایت از آن در منطقه، تجزیه کشورهای منطقه به کشورهای مینیاتوری، بدون رخداد جنگ جهانی است، همانگونه که اکنون شاهد وجود کشورهایی با جمعیت ۶۰۰ هزار نفر هستیم؛ می‌خواهد کشورها را تجزیه کند و سپس با یک فرمان همه آن‌ها را تحت امر خود درآورد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران یکی از اهداف آمریکا از وارد کردن نیروهای داعش به عراق را تجزیه عراق به سه کشور با جمعیت جداگانه شیعه، سنی و کرد اعلام کرد و افزود: مشاهده کردیم که پس از موفقیت حشدالشعبی در راستای بیرون راندن بازمانده‌های داعش از عراق، آمریکا و رژیم صهیونیستی دولت خودمختار کردستان عراق را تحریک می‌کنند که به صورت یک‌طرفه رفراندوم برگزار کند؛ در سوریه نیز همین قضیه است یعنی به دنبال جدایی سنی‌ها، کردها و علویون هستند.

جمالی اذعان کرد: هر کسی کوچکترین اطلاعاتی از اتفاقات چند سال گذشته داشته باشد برایش روشن است که طنز تلخی است که آمریکا، عربستان و کشورهای هم‌پیمان با آنان بخواهند با تروریسم مبارزه کنند.

وی با اشاره به سیلی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه گفت: با فرود آمدن موشک‌های ایران بر سر تروریست‌های داعشی در  سوریه، آمریکا برای اینکه از جنبه تبلیغاتی این اقدام بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهد و روحیه تضعیف شده داعش را تقویت کنند، جنگنده سوری را در رقه که پایتخت داعش است سرنگون ساخت که معنای آن روشن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.