زاهدان- امام جمعه هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان تسریع در اجرای ۲ خط انتقال آب آشامیدنی این شهرستان را خواستار شد و گفت: روند اجرای این طرح در حال حاضر به کندی پیش می رود که نیازمند اقدام جهادی از سوی مسئولان است.

امام جمعه هیرمند تسریع در اجرای خطوط انتقال آب آشامیدنی هیرمند را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم گزمه اظهار داشت: شهرستان هیرمند چندین سال است که در ایام تابستان با مشکل کمبود و نبود آب در برخی از نقاط شهری و روستایی مواجه است که با تکمیل خطوط انتقال آب آشامیدنی مشکل مردم این منطقه برطرف می شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان مرزی هیرمند هیچ سودی از مرز نمی برند تصریح کرد: نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و دولت برای تخصیص بخشی از درآمدهای مرزی برای عمران و آبادانی شمال سیستان و بلوچستان چاره اندیشی کنند.

وی افزود: اختصاص سهمیه و فروش سوخت برای مرزنشینان سودی را در پی نداشته به طوری که دولت هر چند ماه یک میلیون و پانصد هزار ریال به حساب مرزنشینان واریز می کند.

وی ادامه داد: فروش سوخت در شهرستان مرزی هیرمند سفره مردم این منطقه را عوض نکرده است.

امام جمعه هیرمند طوفان را برای سیستان یک نعمت دانست و گفت: تا کنون از این نعمت به خوبی استفاده نشده است به طوری که استفاده از ظرفیت انرژی های نو در این منطقه و صادر کردن برق به کشور افغانستان سیستان را از بن بست خارج می کند.

حجت الاسلام گزمه از حضور شماری از سرمایه گذاران بومی برای سرمایه گذاری در شهرستان هیرمند خبرداد و تاکید کرد: این سرمایه گذاران به سه هزار هکتار زمین برای ایجاد کارخانجات کشت و صنعت در این منطقه نیازمند هستند.

وی از مردم شهرستان هیرمند خواست تا با انگیزه بیشتری برای آینده تلاش کنند.

وی از طراحی شناسنامه فرهنگی در شهرستان هیرمند خبرداد و گفت: در تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار مسجد و شماری روستا، خانه ی عالم از سوی خیران ساخته شده است.

امام جمعه هیرمند گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون سبد غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.