مشهد- مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی از اعزام ۸ هزار و ۸۰۰ زائر از استان در قالب ۷۳ کاروان به حج تمتع در سال جاری خبر داد.

۸۰۰۰ هزار زائر از خراسان رضوی در قالب ۷۳ کاروان به حج تمتع مشرف می شوند

به گزارش قدس آنلاین، جواد شاد صبح چهارشنبه در همایش آموزشی وتوجیهی مدیران کاروانها وپزشکان حج تمتع ۹۶ گفت: خوشبختانه با توانمندی که مدیران حج و زیارت دارند هیچگونه مشکلی برای اعزام زائران نداریم وامیدواریم با عنایت خداوند بتوانیم خدمتگزارانی خوب برای زائران باشیم.

وی افزود: ۸ هزار و ۸۰۰ زائر از خراسان رضوی امسال به حج مشرف می شوند که۳۴ کاروان آن از مشهد مقدس، ۳۰ کاروان از شهرستان ها و ۹ کاروان هم اهل سنت استان هستند.

شاد خاطرنشان کرد: بهره مندی از علم و تجربه پزشکان مستلزم هماهنگی و همکاری مدیران با پزشکان کاروان است و باید امکانات لازم در اختیار پزشکان کاروان قرار بگیرد.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به گرمای هوا گفت: حتما باید به توصیه های پزشکی توجه شود تا از تهدیدات وآسیب ها جلوگیری به عمل آید و پزشکان نیز باید دقت لازم را برای تایید سلامتی زائران داشته باشند و همچنین اطلاعات پزشکی زائران نیز در سامانه ثبت شود.

آرامش زائران در سفر حج اولویت اصلی

همچنین محمد حسن جباری مسئول حراست حج وزیارت استان نیز با اشاره به اینکه واژه امنیت ۸۷۹ مرتبه در قرآن کریم امده است گفت: اعتقاد به مسائل دینی وتوانایی در انجام آن باعث ایجاد امنیت می شود و با توجه به فضایی که در حال حاضر وجود دارد باید دانش کافی در این زمینه را داشته باشیم.

وی افزود: باید با القا آرامش به زائران در سفر اجازه ندهیم که حساسیت ها منجر به اختلاف شود و با توجه به جنگ نیابتی و نرمی که در این زمینه وجود دارد از مطرح شدن مسائل شبه دار و ایجاد تشکیک بین زائرین جلوگیری کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.