مشهد- مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ پزشک به مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر معرفی شدند که در مجموع ۵۸ نفر مورد تایید قرار گرفته و تا کنون ۳۲ پزشک توسط کاروان ها برای حج ۹۶ به کار گرفته شدند.

۳۲ پزشک از خراسان رضوی به مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی صبح چهارشنبه در همایش آموزشی و توجیهی مدیران کاروان ها و پزشکان حج تمتع ۹۶ اظهار کرد: تجربیات و تلاشهای عزیزانی که برای برگزاری حج کامل انجام می شود قابل ستایش و ستودنی است.

وی با اشاره به افزایش سهیمه حج و اینکه استان تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد زائران حج را دارند ابراز امیدواری کرد: با تلاش بیشتر حج امسال حجی باشد با کیفیت در مراتب معنوی سفر و صحت کامل برای زائران و کارگزارانی که وظیفه خدمت را برعهده دارند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: برای ارتقا سطح دانش و آگاهی پزشکان اعزامی به حج امسال در مرکز پزشکی حج زیارت استان در مورخه ۱۰ تیر ماه به مدت ۳ روز دوره آموزشی اورژانس و بیماری های حج توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

اهتمام برای رسیدگی به امور زائران با توجه به شرایط عربستان

در ادامه این جلسه مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت هلال احمر کشور نیز گفت: امسال نیز با توجه به گرمای شدید هوا و پراکندگی مراکز اقامتی زائران ایرانی در مکه، باید تلاش و اهتمام بیشتری برای رسیدگی به امور زائران داشت.

دورودی با اشاره به اینکه در سال های گذشته فاصله زمان آموزش با اعزام بسیار زیاد بود گفت: امسال نیز تمهیداتی اندیشیده شده که این فاصله به حداقل برسد تا از کم رنگ شدن آموزش ها جلوگیری شود.

وی افزود: کلاس های آموزشی در ۱۰ جلسه از ۸ تیر ماه آغاز می شود و ۴ ساعت آموزش مدیریت بحران و۴ ساعت آموزش امدادی و خود امدادی به آموزش های زائران حج اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.