بجنورد- رئیس پلیس امنیت عمومی از دستگیری یک کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای که عنوان و اوراق محرمانه ادارات را جعل می کرد ، در بجنورد خبر داد.

مرد هزار چهره در بجنورد دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صادق نامور با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان به فردی که حرکات مشکوک داشته مضنون و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران در بازرسی بدنی از متهم تعداد دو دستگاه بی‌سیم، یک قوطی گاز اشک آور و تعدادی اوراق انتظامی جعلی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهم نیز تعداد زیادی اوراق مربوط به ادارات مختلف کشف شد، خاطرنشان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم عنوان هایی از قبیل پرسنل جذب و استخدام سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی، جعل مهر نظام پزشکی، استفاده از اوراق دانشگاه علوم پزشکی، افسر گشت کلانتری، کارمند اتاق اصناف، مسئول گروه هنری مهتاب را جعل و از این طریق از شهروندان اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ نامور با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده، ماموران به سرنخ‌های جدیدی از پرونده‌های جعل و کلاهبرداری دست‌یافتن، یادآور شد: متهم با هویت ع-ح حدود یک ماه پیش که ملبس به لباس نظامی بوده با  یک دستگاه خودرو سمند، مبالغ بسیار زیادی را با شگردهای مختلف از شهروندان اخاذی می‌کرد و از محل متواری می‌شود.

وی افزود: یکی از شگردهای این متهم معرفی خود به عنوان یکی از عوامل نظارتی ارگان های دولتی در مکان های شلوغ و پرتردد بوده است.

سرهنگ نامور با اشاره به  اینکه تاکنون شکایتی در این خصوص به پلیس واصل نشده، خاطرنشان کرد: افرادی که به این شیوه از آنان سرقت شده است می توانند به پلیس امنیت عمومی واقع در خیابان ۲۴ متری روبروی زندان بجنورد  مراجعه کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد : متهم به ۱۳ فقره کلاهبرداری، جعل سند، جعل عنوان و سرقت اعتراف کرد و تحقیقات نیز در خصوص مشخص شدن تعداد شکایات ادامه دارد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهم همراه با پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد، توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین افرادی قبل از ارائه هرگونه اطلاعات، کارت شناسایی آنان را رویت و در صورت مشکوک شدن، مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.