بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هزینه های تمام شده تولید آب باید به طور شفاف برای مردم اعلام شود.

هزینه های تولید آب آشامیدنی باید برای مردم بیان شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در دیدار مدیران شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری استان و کارکنان این شرکت ها با وی، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد. 
وی به صحبت های رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: معظم له در سخنان خود بر صرفه جو یی در مصرف انرژی  تاکید دارند اما متاسفانه یک عیب ملی داریم و آن، درست مصرف نکردن است. 
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در دین مبین اسلام نیز بر درست مصرف کردن تاکید شده است و حتی کم مصرف کردن در هنگام وضو گرفتن نیز مورد توجه بوده است. 
وی بر اجرای برنامه ها برای فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی تاکید کرد و افزود: گفتن نکته های صرفه جویی به مردم، در این باره موثر است و مردم باید بدانند که آبی که در اختیار دارند با هزینه بالا تولید شده است.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در سیره اهل بیت(ع) و امام خمینی(ره) هم بر درست مصرف کردن تاکید شده است تصریح کرد:  به طور مثال امام خمینی(ره) وقتی آب می خوردند و در لیوان آبی باقی می ماند، کاغذی بر روی آن قرار میدادند تا در زمان دیگر از آب لیوان استفاده کنند. 
وی تاکید کرد: طلبه ها و باید روحانیون نیز باید لزوم درست مصرف کردن را برای مردم تبیین کنند و مردم را با تبعات اسراف آشنا سازند. 
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود خواستار اصلاح مصرف آب در جامعه شد. 
وی به دستاوردها سفر رهبر معظم انقلاب به استان در زمینه آبرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: پنج سال از سفر معظم له به استان می گذرد و در این مدت با تزریق اعتبارات خوب، خدمات ارزنده ای به روستاییان استان داده شده است. 
وی تصریح کرد: وی از متولیان آبرسانی به روستاها خواست تا خدمتشان در روستاها مانند آب زلال باشد. 
روستاییان از مصرف آب آشامیدنی برای آبیاری باغچه ها خودداری کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه بخش زیادی از آب تولیدی این شرکت به مصرف غیر آشامیدنی می رسد از روستاییان خواست تا از مصرف آب برای آبیاری باغچه های خود خودداری کنند. 
 حمید روشن روان اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب باید فرهنگ سازی شود و در این زمینه نیاز است تا از توان فرهنگی امامان جمعه و جماعت استفاده شود. 
وی با اشاره به اینکه بهای پایین آب یکی از علت های گرایش روستاییان به آبیاری باغچه ها با آب آشامیدنی است گفت: هزینه های تولید آب برای مشترکان بسیار بالاتر از بهایی است که روستاییان برای مصرف آن پرداخت می کنند و هزینه ها به هیچ عنوان با درآمد همخوانی ندارد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با انتقاد از پرداخت نشدن وجوه قبوض آب توسط برخی مشترکان گفت: بعضا مجبور هستیم برای وصول آب بها  به درب منزل روستاییان مراجعه کنیم. 
روشن روان از روستاییان خواست تا برای تامین نقدینگی بیشتر، با پرداخت به موقع بهای آب این شرکت را در خدمات رسانی یاری کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.