دبیر کل سازمان ملل یک دیپلمات باسابقه روس را به عنوان رئیس دفتر جدیدالتاسیس مقابله با تروریسم این سازمان انتخاب کرده است.

دیپلمات باسابقه روس مسئول دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل شد

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل امروز چهارشنبه ولادیمیر ورونکوف یکی از باسابقه ترین دیپلمات های روسی را به عنوان دفتر مقابله با تروریسم انتخاب کرده است.

ورونکوف سفیر روسیه در سازمان های بین المللی در وین بوده و پیش از این اعلام کرده بود که روز سه شنبه با گوترش دیدار و گفتگو کرده است.

فرهان حق سخنگوی سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد: ورونکوف در نقش جدیدش مدیریت و رهبری راهبردی را برای تلاش های مقابله با تروریسم سازمان ملل تامین خواهد کرد و نقش مهمی در روند تصمیم گیری های سازمان ملل خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ورونکوف بیش از ۳۰ سال سابقه تجربه فعالیت با وزارت خارجه روسیه را دارد و پیش از این درباره مسائل سازمان ملل نیز کار کرده است.

یک دیپلمات غربی در این باره گفت: مقابله با تروریسم یکی از مسائلی است که اکثر کشورها می توانند درباره آن با روسیه همکاری کنند.

وی افزود: ما دیدگاه های متفاوتی درباره این داریم که چه کسی را تروریست در نظر بگیریم و اینکه یک واکنش و پاسخ مناسب برای مقابله با تروریسم از سوی روسیه چیست، ولی حداقل می توانیم با راحتی بیشتری درباره این مسائل مذاکره کنیم.

در ده سال گذشته افرادی از ۴ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل پست های مهمی را در این سازمان در اختیار داشته اند. یک آمریکایی مسئول امور سیاسی سازمان ملل بوده، یک فرانسوی مسئول نیروهای پاسدار صلح سازمان مل بوده، یک بریتانیایی مسئول امور انسان دوستانه این سازمان بوده و یک چینی هم مسئول امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل بوده است.

روسیه در ۷ سال گذشته ریاست دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل را بر عهده داشته است.

مجمع عمومی سازمان ملل هفته گذشته با تشکیل دفتر مقابله با تروریسم موافقت کرده است. این دفتر به کشورهای جهان برای اجرای راهبرد مقابله با تروریسم که در سا ۲۰۰۶ به تصویب رسیده، کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.