قزوین- مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: به منظور کاهش بیکاری در استان با شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز شاغل، یک هزار و ۲۹۶ نفر نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شدند.

۱۲۹۶ نیروی کار ایرانی در قزوین جایگزین اتباع بیگانه شدند

به گزارش قدس آنلاین،  مسعود بابایی چهارشنبه شب در سومین جلسه شورای اداری اداره تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان قزوین که با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، روسا و مدیران ستادی و اجرای درسالن اجتماعات این اداره کل برگزار شدبه نرخ بیکاری درسال گذشته اشاره کردو افزود: در سال گذشته نرخ بیکاری کشور طبق مرکز آمار ایران ۱۲.۴ درصد و در استان ما ۱۱.۶ درصد بود و نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۳۹.۴ درصد و استان قزوین ۳۹.۳ درصد ثبت شد.

بابایی با اشاره به اهمیت تحقق تولید و اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با سیاست گذاری های انجام شده برای سال جاری ایجاد ۲۰ هزار شغل هدف گذاری شده که برای عملیاتی شدن آن باید برنامه ریزی کنیم.  

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به آمار اتباع خارجی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در  ۴هزار و۴۵۶ مورد بازرسی از واحدهای استان تعداد یک هزار و۴۶۶ نفر اتباع خارجی شناسایی و ۴۹۰ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند که این افراد بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

وی گفت: با شناسایی اتباع خارجی یک هزار و ۲۹۶ نفر نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شده است.

بابایی تصریح کرد: آمار شاغلان در سامانه رصد در سال گذشته تعداد  ۱۸ هزار و ۶۶۹ نفر ثبت شد که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۳ نفر را بانوان و ۱۴ هزار و ۳۱۶ نفر را آقایان تشکیل می دادند.

وی بیان کرد: با احتساب سه هزار و ۷۱۰ نفر شاغل در بخش مسکن و شهرداری های استان، مجموع شاغلان ثبت شده در سامانه رصد به ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر افزایش می یابد و در سال گذشته نیز  ۱۳ هزار و ۲۸۷ نفر بیمه شده جدید دراستان به جمعیت بیمه ای اضافه شده است.

مدیرکل کار استان یادآورشد: شاغلان ثبت شده در سامانه رصد در بخش های اقتصادی به تفکیک در بخش خدمات ۴۲.۸ درصد در بخش صنعت ۳۰.۲۵ درصد و بخش کشاورزی ۲۶.۹۵ درصد است.

 وی اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز ۱۵۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۹ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال به بانک ها ارسال شد که۷۷ طرح توانسته اند ۲۷ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات دیرافت کنند و با اجرای آنها زمینه اشتغال ۵۲۹ نفر فراهم شده است. را ایجاد کرد.  

بابایی در ادامه لا مقایسه فعالیتهای روابط کار گفت: تعداد دادخواست ها در سال گذشته تعداد سه هزار و۸۹۷ مورد بود که نسبت به سال ۹۴ علی رغم مشکلات اقتصادی کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین درسال گذشته ۱۲ هزار و ۵۸ مورد بازرسی انجام شد که نسبت به سال قبل از آن ۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین یادآورشد: در بخش تعاون با تشکیل ۴۴ تعاونی و جذب سه هزار و۶۶۴ نفر عضو جدید در این زمینه نیز قدامات حمایتی صورت گرفت.

وی به اقدامات فرهنگی، هنری ورزشی در این اداره نیز اشاره کرد و افزود: اجرای طرح همیار کارکنان در راستای ارتقاء سلامت کارگران و خانواده های آنها در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی ومعنوی، اجرای طرح کاج، کار بست ملی شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآن کریم در راستای ارتقاء سطح سلامت وفرهنگ به طور مستمر در ایام سال برگزار می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.