بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از سفر هیات آلمانی برای دومین بار به استان خبر داد و گفت: حدود دو هفته آینده این هیات، همراه با شرکت های مربوطه و مدیران تصمیم گیر، به منظور زمینه سازی جهت عملیاتی شدن پروژه های سرمایه گذاری به این استان سفر می کند.

هیات آلمانی برای دومین بار به خراسان شمالی سفر می کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان شمالی، صمدی در جمع خبرنگاران استان، به نتایج سفر هیات تجاری آلمانی به استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت:این سفر طی دو روز باحضور ۱۲ تن  از تجار و بازرگانان آلمانی در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک در بخش های  مختلف سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی، خورشیدی،توسعه اقتصادی و صادرات و واردات در ۹ بند  به امضا دو طرف (اتاق بازرگانی خراسان شمالی وهیات تجاری المانی رسید.

وی دراین سفر یکی از اولویت های اصلی همکاری استان خراسان شمالی با هیات تجاری خروج از خام فروشی محصولات و تمرکز بر فرآوری محصولات تولیدی استان و صادرات، بازار یابی و بازار شناسی عرضه محصولات تولیدی استان عنوان کرد.

صمدی پیشنهادها و طرح های قابل سرمایه گذاری در خراسان شمالی راایجاد کارخانه اسانس گیری، کارخانه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و...،سرمایه گذاری صادرات اسب اصیل ترکمن ،ایجاد کارخانه ساخت ماشین الات کشاورزی در بجنورد،عملیاتی شدن ۶ مزرعه انرژی پاک در استان ، اجرای طرح های توسعه ای مرتبط با صنعت پتروشیمی، آلومینا و فولاد و نیز ایجاد صنایع پایین دستی ذکر کرد.

وی همچنین سرمایه گذاری در زمینه معدن و اکتشاف معادن،در حوزه گردشگری ساخت تله کابین در منطقه درکش و باباامان،ساخت دهکده عشایری در شیروان،تکمیل زنجیره تولید و فروش صنایع دستی و کمک به بازاریابی و بازارشناسی این محصولات،سرمایه گذاری خارجی در زمینه فاینانس و تکمیل پروژه ریلی اسفراین- بجنورد- شیروان و نیز پروژه ریلی گرگان- بجنورد- مشهد را از دیگر پیشنهادت اعلام کرد.

صمدی  بازدید از بیش از ۲۰ از کارخانه و واحد تولیدی استان و برنامه ریزی سرمایه گذاری دراین واحدها را ازدیگر برنامه های انجام شده دراین سفر برشمرد.

وی متذکر شد: در طول سالیان گذشته بیش از ۳۰ اعزام و پذیرش هیات در استان داشتیم که با توجه به اقدامات موثر انجام گرفته درسفر هیات آلمانی به استان این سفر جز بهترین پذیرش هیات ها در سال های اخیر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین در ادامه با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در رابطه با کمبود واگن، گفت: واگن های مور نیاز برای صادرات به صادرکنندگان واگذار می شود.

صمدی در رابطه با اختصاص واگن به صادرکنندگان استان و وجود مشکلاتی دراین راستا اظهارداشت: با پیگیری های انجام گرفته هم اکنون یک نفر از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی در مشهد مستقر و تسریع در روند اختصاص واگن را پیگیری می کند.

وی افزود: هم اکنون خراسان شمالی باتوجه به نداشتن راه آهن سهمیه ای خاص برای واگن ندارد ولی آنچه مسلم است برای رفع نیاز مندی ها با معرفی این عضو اتاق بازرگانی در حال حاضر مقداری از این مسائل برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: دراین راستا درصورتی که بازرگانان خراسان شمالی تقاضای واگن داشته باشند واگن های مورد نیاز به آنها واگذار می شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب استان در برگزاری جلسات شوری گفتگوی دولت و بخش خصوصی، بیان کرد: با توجه به اقدامات موثر انجام گرفته، اتاق بازرگانی استان رتبه چهارم را در حوزه جلسات شورای گفتگو در کشور به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از کسب رتبه دوم کشوری توسط اتاق بازرگانی استان در برگزاری دوره های آموزشی برای تجار و بازرگانان و صاحبان مشاغل خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.