اهواز - فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز به عقیده دشمن، انقلاب اسلامی از مرحله بازدارندگی عبور کرده است.

دشمن به دنبال قدرتی است که در برابر قدرت ما توان بازدارندگی پیدا کند/ نیروی دریایی نوک پیکان انقلاب است

     به گزارش «قدس آنلاین»،  دریادار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شخصیت شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران مراتب انسانی برای رسیدن به انسان کامل را به‌خوبی طی کرده بود به همین دلیل اعتقاد دارم انتخاب روز شهادت ایشان به نام روز بسیج اساتید، کار مناسبی است.

وی افزود: شهید چمران مراتب علمی خود را به‌خوبی طی کرد و در مراتب جهادی نیز آن‌قدر پیش رفت که به مرز شهادت که بالاترین سطح است، دست یافت. شخصاً در ۶ ماه نخست جنگ در کنار ایشان در جنگ‌های نامنظم مشارکت داشتم و به‌خوبی با منش بالایش آشنا هستم ولی برخی‌ها بودند که شاید تنها یک‌بار شهید چمران را دیده بودند ولی رفتار و کلام وی را هیچ‌گاه فراموش نکردند.

دریادار فدوی با اشاره به ناسازگاری غرب با انقلاب اسلامی بیان کرد: از ۲۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۷۵ دشمنی غربی‌ها با انقلاب آغاز شود و آن‌ها تیر زدن به انقلاب اسلامی را آغاز کردند و مبارزه با این انقلاب مردمی از همان روز شروع شد و تا به امروز یک روز هم نبوده که آن‌ها دشمنی خود با این انقلاب را تعطیل کرده باشند. آیا به نظر شما دعوای ما با غرب و در رأس آن‌ها آمریکا از جنس همین دعواها و جنگ‌هایی است که معمولاً شاهد آن هستیم؟ یا اینکه جنگ آن‌ها با ما بر اساس مسائل منطقه‌ای و انرژی و اقتصاد است؟ شک نکنید دعوای ما با آمریکا، حق و باطلی است. اگر آمریکا می‌توانست علیه این انقلاب کار خاصی انجام دهد آن را به فردا موکول نمی‌کرد. ما هم‌عقیده داریم که حق و باطل نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند و در کنار همدیگر باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باوجود اینکه دعوای ما با آمریکا حق و باطلی است ولی آن‌ها در ۳۹ سال گذشته نتوانسته‌اند کاری علیه ما بکنند و به عبارتی دعوای خود را تمام کنند. علت این موضوع این است که آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند اگر هم اقدامی بکنند ضرر آن به‌مراتب بیشتر از نفع آن خواهد بود.

دریادار فدوی گفت: خود آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که انقلاب اسلامی ایران قدرت بازدارندگی بالایی دارد و در این مدت این انقلاب حتی از این مرحله نیز عبور کرده است چرا چون در اول انقلاب ما در خانه خودمان در برابر این تهاجم مقاومت می‌کردیم ولی از سال ۶۳ به بعد شروع به دفاع در خانه دشمن کردیم.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۶۵ و بعد از انجام عملیات والفجر هشت و کربلای ۵، آمریکایی‌ها به‌صورت مستقیم وارد جنگ شدند و ما به‌صورت مستقیم با آن‌ها وارد جنگ شدیم و به اعتراف خود آمریکایی‌ها در این نبردها ما پیروز بودیم. همین مرحله باعث شد ما از مرحله دفاع از خود به مرحله بازدارندگی برسیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اکنون ما به اعتراف خود آمریکایی‌ها از مرحله بازدارندگی هم عبور کرده‌ایم و به مرحله سوم رسیده‌ایم؛ یعنی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دشمن تصور می‌کند می‌تواند از طرف ما اقدامی علیه وی صورت بگیرد به همین دلیل دشمن به دنبال این موضوع است که قدرتی پیدا کند که در برابر قدرت ما توان بازدارندگی پیدا کند.

دریادار فدوی با مقایسه بودجه‌های نظامی دو کشور ایران و آمریکا تصریح کرد: تنها بودجه نظامی آمریکا شاید معادل پول ۳۰ سال فروش نفت ما است و این موضوع به لحاظ کمیت اصلاً قابل قیاس نیست ولی در جنگ ۳۳ روزه وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند بازهم شکست خوردند. این موضوع نشان می‌دهد که وعده خداوند همیشه حق است ولی ما هم وظایفی برای تحقق این وعده داریم.

وی همچنین به مقاومت‌هایی که امروز مردم کشورهای یمن و فلسطین و سوریه در برابر متجاوزان انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: گاهی می‌گویند که این گروه‌های ایرانی هستند که در این کشور در حال جنگ هستند. با وجود اینکه مردم یمن از ضعیف مردم دنیا هستند ولی برخی‌ها که عقیده داشتند جنگ علیه مردم این کشور را سه روز تمام می‌کنند اکنون ماه‌هاست آنجا گرفتار شده‌اند. بعد از دو و سال و نیم آن‌ها در سوریه و یمن غیر از جنایت، کاری نکردند چون مردم این کشورها نیز مردم ایران را الگوی خود قرار داده‌اند و با اتکا به خداوند در برابر دشمن قد علم کرده‌اند.

نیروی دریایی نوک پیکان انقلاب است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این نیرو، نوک پیکان و خط مقدم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: در سال‌های اخیر بارها در برابر آمریکایی‌ها قرار گرفته‌ایم. دانشگاه شهید چمران اهواز در پروژه‌های تحقیقاتی ما حضور ندارد ولی دانشگاه شهید و علم صنعت حضور دارند و در حال انجام برخی پروژه‌های تحقیقاتی هستند که شاید تا سال‌ها امکان نام بردن از این پروژه‌ها را نداریم.

دریادار فدوی با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه گفت: امروز ما در اغلب موارد مثل شناورهای تندرو در بالاترین سطح فناوری دنیا هستیم. امیدواریم شرایطی پیش بیاید که ما بتوانیم از توان تحقیقاتی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز برای توسعه توان خود استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.