قم- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف آب شرب و تکمیل نبودن تصفیه خانه همچنان موانعی بر سر شیرین شدن آب شرب در فصل تابستان در استان وجود دارد.

شیرین شدن آب شرب قم در فصل تابستان با موانعی روبروست

به گزارش قدس آنلاین، علی جان صادق پور در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در آب در مورد منابع اصلی تامین آب استان اظهار کرد: تعداد ۷۶ حلقه چاه در منطقه علی آباد و چاه های داخل شهر و نیز سرشاخه های دز و سد ۱۵ خرداد از جمله منابع اصلی تامین آب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم درباره میزان آب تولیدی بیان کرد:در سال ۹۵ میزان تولید ۱۱۰ میلیون متر مکعب بوده است که از این تعداد ۸۸ میلیون و ۷۰۰ مترمکعب به فروش رسیده که نشانگر هدر رفت ۴۵ و ۱۹ صدم درصدی آب است.

صادق پور در مورد طرح های مهندسی و تحقیقاتی گفت: تفاهم نامه هایی با با دانشگاه های استان امضاء شده که ۲ مورد در سال ۹۵ و یک مورد در سال ۱۳۹۶ است. همچنین اجرای ۷ مورد قرارد پژوهشی در سال ۹۵ و تصویب ۱۰ اولویت تحقیقاتی برای سال ۹۶ از جمله این موارد است. حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی ۹ مورد در سال ۹۵ و یک مورد در سال ۹۶ از جمله این طرح هاست.

صادق پور با توصیه هایی مبنی بر مصرف درست آب تصریح کرد: عایق بندی لوله های آب گرم و سرد، اصلاح طراحی سیستم لوله کشی ساختمان، کاهش زمان استحمام، بازرسی دوره ای کولر و تعمیر آن، استفاده از گونه های گیاهی کم مصرف و متناسب با اقلیم و به کار بردن تکنیک های آبیاری فضای سبز از اقدامات مهم در کاهش مصرف آب است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.