زاهدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری اجلاس جهانی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه در چابهار یکی از رویدادهای مهم امسال در سیستان و بلوچستان است.

اجلاس جهانی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه در چابهار برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز مشتاق گوهری در زمینه معضل قاچاق صنایع دستی و به ویژه سوزن‌دوزی اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک دستگاه ضابط نیست و ما امکان سلبی نداریم و کالای قاچاقی که وارد می‌شود خارج از نظارت گمرکات هست اما به خریداران توصیه می‌کنیم که در قالب مهر اصالت و از فروشگاه‌های معتبر صنایع‌دستی خریداری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: اگر محصولاتی وارد شود که قیمت تمام شده آنها برای خریدار ارزان‌تر باشد امکان دارد که خریدار آن محصول را انتخاب کند ولی اگر کسی علاقمند باشد که کالای ایرانی خریداری کند ما فروشگاه‌های معتبر و مجاز را معرفی می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان تا رسیدن به شهر نمونه گردشگری شدن نیازمند زیرساختهای مهم معنوی، طبیعی و فرهنگی است که بخشی از آن را داریم اما هنوز با آرمان‌های ما فاصله دارد و تا رسیدن به این مهم تلاش فراوانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان در حوزه زیرساخت‌های طبیعی، استان برخورداری هست گفت: این زیرساخت‌های طبیعی و آثار مهم تاریخی باید معرفی شوند و با وجود اینکه ظرفیت مهمان‌نوازی در استان ما که بسیار شهره است باید زمینه سفر راحت و ارزان را برای مسافران به این استان را فراهم کنیم

مشتاق گوهری با برگزاری رویدادهای مهم سال جاری در سیستان و بلوچستان به مسابقات جهانی کشتی آزاد در چابهار و اجلاس جهانی آسپک در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجلاس جهانی حوزه‌های آسیا و اقیانوسیه از رویدادهای مهمی است که امسال در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان یادآور شد: تمام دستگاه‌های اداری موظف هستند که در سال جاری حداقل یک جلسه مدیران را در استان برگزار کنند

این مسؤول خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ رویداد فهرست شده که امسال در استان برگزار می‌شود و شامل رویدادهای طبیعی، فرهنگی و مناسبتی است و هرکدام در فصل خودش برگزار می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.