پیامد اصلی این ماجرا برای ما در عرصه بین الملل کسب قدرت به وسیله عزت بود. ما باید بدانیم با حفظ عزت و اقتدار است که قدرت می‌آید. لذا با این اتفاق دولت محترم و ریاست جمهور و شخص وزیر امور خارجه از این پس می‌توانند با دست پرتری در جامعه جهانی نسبت به قبل حاضر شوند.

قدرت نتیجه ی عزت در دیپلماسی است/ حمله ی موشکی اقتدار را در جامعه ی بین‌المللی به کشور بازگرداند

    به گزارش «قدس آنلاین»،  امین زارع، استاد دانشگاه رازی کرمانشاهبه تحلیل شرایط منطقه پس از حمله موشکی سپاه به مقر داعش در دیرالزور پرداخت.

وی درخصوص اقدام اخیر سپاه برابر تحرکات تروریستی داعش در تهران و پیامدهای این حمله موشکی برای کشور در جامعه جهانی، خاطرنشان کرد:
«پاسخی که سپاه پاسداران به اقدامات تروریستی داعش داد حاوی ۳ پیام مهم بود. اول اینکه تروریست ها و تکفیری ها متوجه شدند اگر اقدامی انجام دهند قطعاً بدون پاسخ نخواهد ماند و انتقام خون شهدای اقدام تروریستی ۱۷ خرداد گرفته شد. این منطبق بر فرمایشات رهبری است مبنی بر اینکه تهران لندن و پاریس نیست و اگر اقدامی در جهت اختلال در امنیت کشور از سوی آنها انجام گیرد، با پاسخ قاطع ما همراه خواهند بود».

زارع در ادامه تصریح نمود:
نکته دوم این حرکت، پیام روشنی بود که به کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان داده شد. این حرکت پاسخ قاطعی بود به عربستان که در این چند ماه اخیر کارشکنی های زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام داده بود. پیام سوم و مهم ترین آنها بحث آزمایش موشک های ما بود. تا به حال در این ۳۰ سال هیچ‌گاه و در هیچ عملیاتی از توان موشکی خود استفاده نکرده بودیم مگر در رزمایش ها و عملیات های آزمایشی. به همین دلیل بودند افرادی که این دستاورد هارا باور نداشتند و موشک های کشور را ماکت می‌خواندند. برای اولین طی این ۳۸ سال ما از توان موشکی خود استفاده کردیم و به خیلی ها در داخل و خارج ثابت توان موشکی ما واقعی و در حد یک حرف بدون پشتوانه و نمایشی نبوده است».

وی ادامه داد:
«اما پیامد اصلی این ماجرا برای ما در عرصه بین الملل کسب قدرت به وسیله عزت بود. ما باید بدانیم با حفظ عزت و اقتدار است که قدرت می‌آید. لذا با این اتفاق دولت محترم و ریاست جمهور و شخص وزیر امور خارجه از این پس می‌توانند با دست پرتری در جامعه جهانی نسبت به قبل حاضر شوند».

زارع دررابطه با میزان احتمال حمله مجدد از خاک ایران به مواضع داعش و درستی یا عدم درستی این حمله از کشور، اظهار داشت:
«این موضوع بحثی است که باید با صلاحدید فرمانده کل قوا انجام شود. ما باید تابع ایشان باشیم و نه یک قدم پیش از ایشان و نه یک قدم پس از ایشان برداریم. این همراهی مردم و مسئولان با ایشان است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. اما درباره درستی این حرکت باید عرض کنم این اقدام بسیار صحیح و به جا بود. ما می‌توانستیم با عملیات حضوری در خاک سوریه انتقام حرکت تروریستی داعش را بگیریم، اما در این صورت دیگر چنین تاثیرگذاری و حیرتی برای دیگر کشورها ایجاد نمی‌شد. حتی هنگامی که این موشک ها از شهرهای کردستان و کرمانشاه که متاسفانه تعدادی از مردم آن جذب عناصر وهابی داعش شده بودند، به مواضع داعش در سوریه شلیک می‌شود حاوی پیام همدلی و یکپارچگی برای همه مردم ایران است».

وی در پایان درخصوص آینده خاورمیانه باتوجه به تحولات گسترده ای که اخیرا در منطقه روی داده است، اضافه کرد:
«اتفاقات اخیر و در نهایت حمله موشکی سپاه دست برتر ایران را در منطقه به خوبی نشان می‌دهد و این درحالی است که کشورها مخالف ما نیز به ضرورت حضور ما برای حل مشکلات منطقه در نشست ها و جلسات بین المللی اذعان دارند».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.