ارومیه- وزیر نیرو گفت: بزرگترین طرح‌های محیط زیستی کنونی کشور، طرح‌های تصفیه‌خانه‌ فاضلاب است.

طرح‌های تصفیه‌خانه‌ فاضلاب بزرگترین طرح‌های محیط زیستی است

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت‌چیان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح سامانه فاضلاب سردشت و سد این شهرستان با تسلیت ۷ تیر و شهادت بهشتی و بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت: بزرگترین طرح‌های محیط زیستی کنونی کشور، طرح‌های تصفیه خانه‌ فاضلاب است.

وی تصریح کرد: افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب و آغاز آبگیری سد بزرگ سردشت هدف ما از این سفر است و بزرگترین طرح‌های محیط زیستی کنونی کشور، طرح‌های تصفیه‌خانه‌ فاضلاب است.

وزیر نیرو گفت: شهرها به دفع فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها نیاز دارند چون اگر فاضلاب شهری بدون تصفیه در محیط رها شود باعث آلودگی منابع آب می‌شود؛ هم‌اکنون در سیستان و بلوچستان شهرهایی وجود دارد که هیچ منبع آبی ندارد که باید آب را با تانکر از ۱۰۰ کیلومتر فاصله انتقال داد.

وی گفت: دولت همت ویژه‌ای برای طرح‌های زیست محیطی مبذول کرد چون پیش از آن چنین اقدامات مهمی به این صورت انجام نگرفته بود اما در این مدت چهار سال بیش از یک میلیون مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت تصفیه ایجاد شد، وزارت نیرو از اعتبارات بین‌المللی استفاده و جذب کرد تا بهترین خدمات را به مردم ارایه دهد و تا آغاز این دولت ۴۴ طرح به بخش خصوصی واگذار شده بود اما در این چهار سال ۱۰۰ پروژه به بخش خصوصی واگذار شد.

چیت‌چیتیان گفت: در طول چهار سال گذشته در ۳۷ شهر ۳۷  تصفیه‌خانه ایجاد شد که سهم آذربایجان غربی پنج شهر بوده است، خط انتقال آب به سد سردشت به شهر انجام شده و تا شهریور ماه امسال این تصفیه‌خانه تمام شده و مردم از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نیرو گفت: احداث سد سردشت به پایان رسیده و از این رهگذر آب منطفه سردشت و آب کشاورزی تامین شده و جاذبه بی‌نظیر گردشگری ایجاد می‌کند که اثر اقتصادی این پروژه بسیار زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.