شهرکرد-مدیر کل زندان های چهارمحال و بختیاری گفت: در جشن گلریزان سال ۹۵ تعداد ۱۶۵ زندانی آزاد شدند و ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات مرکز به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد که ۳۵۰ نفر از زندانیان مالی آزاد شدند.

۱۶۵ زندانی در جشن گلریزان سال ۹۵ آزاد شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عبدالرحمان توفیقیان ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: در سال ۹۵ مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام اشتغال به زندانیان آزاد شده پرداخت شده است و همچنین ۷۰۴ نفر مددجو از طریق انجمن حمایت از زندانیان تحت پوشش قرار گرفته اند.

توفیقیان با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: مبلغ ۱۵ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط ستاد دیه برای آزادی ۱۲۲ نفز از زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت شده است.

وی خاطر  نشان کرد: ۶۳۵ نفر از زندانیان از عفو در جلسات کمیسیون عفو استان و ۲۷۶ نفر از زندانیان از آزادی مشروط  برخوردار شده اند.

مدیر کل زندان های استان افزود: در جشن گلریزان سال ۹۵ تعداد ۱۶۵ زندانی آزاد شدند و ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات مرکز به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد که ۳۵۰ نفر از زندانیان مالی آزاد شدند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان در ادامه گفت:در ۲ ماهه ابتدایی سال ۹۶ تعداد ۳۵۶۴ معاینه صورت گرفته که از این تعداد ۱۲۹۹ مورد مراجعین مدعی نزاع بوده اند، ۷۶۵ معاینه تصادفات که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته ، ۱۷۹ مورد معاینه اجساد و تعیین علت فوت بوده است.

منصور فیروز بخت افزود:۲۹ مورد فوتی ناشی از تصادفات در سال ۹۶ به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال  گذشته ۴ درصد کاهش داشته است، همچنین ۲ مورد فوتی در حوادث کار و ۳ مورد فوتی ناشی از گاز گرفتگی و ۲ مورد غرق شدگی به ثبت رسیده است.

وی در بحث قصور پزشکان و کادر درمان گفت: ۴۸ مورد پرونده رسیدگی به قصور پزشکی در سال جاری به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۵ مورد به محکومیت پزشکان منجر و ۲۳ مورد تبرعه شده اند.

فیروز بخت تصریح کرد: میانگین رسیدگی به پرونده ها ۹ روز کاری است که نسبت به میانگین کشوری آمار قابل قبولی دارد.

وی افزود: طرح دادپزشک با تاکید رئیس کل دادگستری استان در سال جاری گسترش پیدا می کند که با این اقدام میزان مراجعین پرونده کالبد شکافی کاهش می یابد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اظهار کرد: در چند ماه آینده ساختمان پزشکی قانونی لردگان به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.