قوچان- امام‌جمعه قوچان گفت: قوه قضاییه خواستگاه عدالت اجتماعی در جامعه است زیرا اگر عدالت باشد هم پیشگیری و هم درمان خواهد بود.

قوه قضاییه خواستگاه عدالت اجتماعی در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر پنج‌شنبه در مراسم عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان قوچان به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه بابیان این مطلب که عدالت‌خواهی، پناه دهی و فرجام‌خواهی به مظلومین جامعه جزء ذاتی قوه قضاییه در طول تاریخ بوده است گفت: بحث عدالت یکی از آن مواردی است که در مسائل اجتماعی در جامعه دیده می‌شود زیرا اگر توجه شود جامعه موفق و اگر به آن بی‌توجهی شود قطعاً جامعه دچار چالش خواهد شد.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای که به عدالت‌خواهی نزدیک شود موفق خواهد شد و در صورت دوری از آن اگر نابود نشود، یک‌مرده متحرک است و می‌توان گفت که جامعه ناموفقی بوده است.

امام‌جمعه قوچان قوه قضاییه را خواستگاه عدالت خواند و خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های مؤثر قوه قضاییه در جامعه پیش‌گیری در مسائل است، وقتی عدالت باشد هم پیشگیری و هم درمان خواهد بود پس هردو، پایه‌ای مهم در حیطه اختیارات این قوه است.

وی با اشاره به درست ترسیم کردن جایگاه این قوه توسط معمار قوه قضاییه شهید آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: قطعاً در موضوعات مختلف نواقص وجود دارد اما این قوه توانسته است با بروز رسانی، خود را به جایگاهی مناسب و قله‌های عدالت برساند و این نواقص را حل کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به استفاده از پتانسیل مردم و تشکیل شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: اگر زاویه جرائم مختلف و درک مسائل به کف جامعه و مردم منتقل شود راحت‌تر حل خواهد شد، که با ایجاد شورای حل اختلاف این ادراک اجتماعی انجام‌شده است.

وی با تأکید بر این مطلب که سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه در مسائل کلی از ولایت‌فقیه تبعیت می‌کنند خاطرنشان کرد: نمود عدالت‌خواهی در جامعه قوه قضاییه است که آرامش و ثبات را در جامعه ایجاد کرده است، ولی احساس می‌شود که جایگاه آن به‌خوبی در جامعه تعریف‌نشده است.

امام‌جمعه قوچان به طمع دشمنان و استخدام داعش، آل سعود برای تضعیف ایران در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: سالیان سال است که دشمنان و تروریست‌ها در تلاش برای ضربه زدن به ما هستند ولی با اقدام به‌موقع جمهوری اسلامی که از دل ولایت و با اصابت موشک‌های سپاه به قلب داعش صورت گرفت همه مسائل و تحلیل‌های آنان تحت‌الشعاع و نقش بر آب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.