یزد - مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: برگزاری دوره‌های ختم قرآن از مهم‌ترین اقداماتی که در ارتباط با مسائل فرهنگی در زندان‌های استان یزد انجام شده و تاکنون ۳ هزار و ۲۶۰ ختم قرآن با حضور تمام زندانیان انجام شده است.

۳۲۶۰ ختم قرآن با حضور زندانیان یزد انجام شد

به گزارش قدس آنلاین ، رضا ذوالفعلی‌نژاد ظهرپنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه، اظهار داشت: درحال حاضر ۲۹۷ نفر از زندانیان یزد موفق به حفظ جزء‌های قرآن کریم شده‌اند، واین افراد حافظ یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن هستند و تاکنون توانسته‌اند در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی بردارند و۷۵ درصد زندانیان یزد سواد زیر دیپلم دارند، و۲۹۷ زندانی در یزد حافظ قرآن شدند.

وی افزود: بجز برگزاری دوره‌های ختم قرآن، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن کریم هم در زندان برگزار می‌شود که این کلاس‌ها با استقبال خوب زندانیان روبرو بوده و سه هزار و ۹۱۹ نفر از زندانیان یزد در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

ذوالفعلی‌نژاد با بیان اینکه وظایف سازمان زندان‌ها به دو بعد تامینی و فرهنگی و تربیتی تقسیم‌بندی می‌شود تصریح کرد:  نخستین وظیفه در بعد تامینی نگهداری مجرمین است و مهمتر از این اقدامات، بحث اصلاح افراد خطاکار است و ضرورت دارد افرادی که اقدام به جرمی می‌کنند، به خطای خود پی برده، متنبه شده و به خانواده و جامعه بازگشت سعادتمندی داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: فقر اقتصادی عامل دومی است که سبب می‌شود افراد به خلاف و جرم روی آورند، اغلب مجرمان به دلیل عدم برخورداری از شغل ثابت و پایدار و درآمد مناسب دست به چنین اقدامی زده‌اند در صورتی که اگر کار و درآمد مناسب داشتند، هیچ زمانی جرم نمی‌کردند.

وی افزود: اگر به موضوع اشتغال زندانیان توجه مناسب صورت گیرد، مطمئنا میزان آسیب‌های اجتماعی و به دنبال آن آمار زندانیان هم کاهش بسیار قابل توجهی پیدا می‌کند.

ذوالفعلی‌نژاد خاطرنشان ساخت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از علل روی آوردن به جرم و زندانی شدن است که متاسفانه بیش از ۷۵ درصد زندانیان حاضر در زندان‌های یزد، زندانیان با سواد زیر دیپلم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.