یزد - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی از ۱۴ تا ۱۸ تیر ماه در استان برگزار می شود.

دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و  تخصصی زیلو در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا دهقان مهرجردی پیش ازظهر پنجشنبه در نشست خبری خبری اظهارداشت: در این نمایشگاه به صورت تخصصی به معرفی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پرداخته می شود واز همه استانهای کشور برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده تا فرصت معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی شاخص و بومی خود را داشته باشند.

 وی افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی تولیدات صنایع دستی و فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می شود.

این مسئول در مورد مکان نمایشگاه گفت: پیش از این قرار بود باتوجه به ثبت ملی شهرستان میبد به عنوان شهر زیلو، در کنار نمایشگاه سراسری صنایع دستی، نمایشگاه تخصصی زیلو برگزار شود اما با توجه به نامگذاری امسال به عنوان 'حصیر'، مقرر شد نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان برگزار شود.

دهقان مهرجردی تصریح کرد: ۱۶۰ غرفه برای دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پیش بینی شده ودر این نمایشگاه عشایر استان یزد و دیگر استانهای کشور نیز با برپایی سیاه چادر حضور خواهند داشت.
معاون صنایع دستی استان یزد افزود: از هنرمندان حصیرباف هشت استان کشور در قالب کاروان «پیوند» به این نمایشگاه دعوت شده و در این کاروان که با دستور معاون صنایع ‌دستی کشور و در راستای حمایت از هنرمندان حصیرباف شکل گرفته، نمایندگانی از استانهای هرمزگان، کرمان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، گیلان و یزد حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.