اصفهان- روز قدس روز وحدت و همدلی ملت ایران است، روزی که دشمن قسم خورده ایران اسلامی با بیداری و موقعیت شناسی، وحدت، همدلی و ایمان ما به آتش کشیده می شود و ستون های کاخ دشمنان به لرزه می افتد.

مصلای بزرگ اصفهان در روز جهانی قدس مملو از جمعیت شد

قدس آنلاین، گروه استان ها- راضیه کشاورز: امروز پاسداشت روز جهانی قدس در سرتاسر میهن اسلامی است و مردم اصفهان همیشه در این صحنه ها پیشگام بوده است.

امروز که به عنوان وحدت جهان اسلام و مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومیت نامگذاری شده است، شاهد راهپیمایی با شکوه مردم همیشه در صحنه و شهید پرور اصفهان هستیم و خیابان های فیض و فرایبورگ از ساعاتی پیش از برگزاری مراسم مملو از جمعیت بودند تا مبارزه با نظام سلطه را پررنگ کنند.

مراسم از ساعت ۱۰ و نیم به صورت رسمی در مصلای بزرگ اصفهان آغاز شده  وغرفه های متعددی از جمله غرفه های نقاشی، گروه جهادی و فرهنگی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در حاشیه این راهپیمایی باشکوه دایر شده است.

امسال با توجه به اینکه برای اولین بار راهپیمایی روز قدس به سمت مصلای اصفهان برگزار می شود، امکان رفاهی برای حضور ۵۰ هزار نفر فراهم شده و مراسم امروز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصلحی وزیر اطلاعات سابق کشور همراه خواهد بود.

در حوالی خیابان فرایبورگ شهروندان دسته دسته خودشان را به مصلای بزرگ اصفهان می رسانند تا امروز هم در عرصه سیاسی و اجتماعی روز متفاوتی را رقم بزنند.

پدر و پسر، مادر و دختر، پدربزرگ و نوه به صورت خانوادگی از راههای دور و نزدیک در حالی که عده ای شرایط  جسمی سختی هم دارند، اما از صحنه حضور خود را کنار نکشیدند و به وعده گاه مصلای اصفهان آمده اند.

نقطه مشترک و واحد همه مردم که امروز در مسیرهای راهپیمایی با سلیقه های گوناگون در کنار هم شرکت می کنند، این است که همه با مشت های گره کرده در آسمان این جمله را طنین انداز کنند: «مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل»

اکنون از کنار مردم و همه آنهایی که امروز «فریاد مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر می دهند گزارش می کنم.

احمد رضایی یکی از انقلابیون اصفهانی که امروز همراه با خانواده خود در این راهپیمایی عظیم شرکت کرده است، می گوید: با تولد یوم الله روز جهانی قدس سالهاست رژیم جعلی اسراییل به سرکردگی امریکا در این روز آرام و قرار ندارد.

وی تاکید می کند: حضور و اقتدار مردم است که توطئه های رژیم کودک کش را بر ملا می کند، پس ای قدس در  راه رهایی تن و جان می بازیم.

یکی دیگر از راهپیمایان اظهارمی کند: حضور مردم در راهپیمایی با شکوه روز قدس نوعی عبادت است.

رقیه رحمانی که مادربزرگ خود را به وسیله ویلچیر به این مراسم باشکوه آورده است، تصریح می کند: همانگونه که امام علی(ع) فرمودند: «همیشه دشمن ظالم و یار و یاور مظلوم باشید»، ندای مردم هم این است که امروز به مظلومان عالم اعلام یاری کنند.

وی ادامه می دهد: در آیات قرآن هم آمده است که کفار بنی اسراییل بر زبان حضرت داوود و حضرت عیسی با آن رأفتی که داشتند، مورد لعن قرار گرفتند و ما هم به پیروی از همین انبیاء الهی آمده ایم و همان شیوه ها را امروز ادامه می دهیم.

دیگر شهروند اصفهانی تاکید می کند: فریاد ما امروز بیانگر پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرامین امام خمینی(ره) و اعلام همدلی با مظلومان عالم است؛ آن هم در روز جمعه ای که مختص به ذات مقدس امام زمان(عج) همان منتقم اصلی که چشم امید ما به ظهور ایشان است «اللّهم عجّل لولیک الفرج»

یوسف نریمانی اظهارمی کند: همه آمدند تا ایرانی بودن، آزاده بودن و انقلابی بودن خودشان را به رخ جهانیان بکشند.

آری امروز شاهد حضور پرشکوه مردم اصفهان در مصلای بزرگ این شهر هستیم، اقشار مختلف مردم همچون سال های گذشته از جمله هنرمندان، دانشجویان، طلاب، مهندسان و فرهنگیان با زبان روزه حضور پر شکوه خود را به نمایش گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.