مشهد- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برد- برد یعنی تا جایی می‌توانید ببرید که به ما ضربه وارد نشود و ما تعیین‌کننده هستیم که فلان قدرت دفاعی را داشته باشید یا نه؟ ملت ما نمی‌پذیرد که کسانی بخواهند با شعار صلح و امنیت به ما تهاجم داشته باشند.

دشمنان با ایجاد انحراف قصد براندازی انقلاب اسلامی را دارند/ ملت ایران اجازه تهاجم با شعار صلح و امنیت را نمی دهند

به گزارش قدس آنلاین، سعید جلیلی ظهر جمعه در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس مشهد افزود: دشمنان هرگاه متعرض ما شدند با تفکر انقلابی روبه‌رو شدند، امروز ملت ما یک تجربه بزرگ دارد. امروز ملت ما به دنیا نشان داده که ایران اسلامی با اجابت دعوت خدا و پیامبر یک حیات جدید گرفته است.

وی افزود: آنها می‌دانند زور و جنگ افزار بر ما غلبه نمی‌کند پس در مبارزه و انقلاب اسلامی ایجاد انحراف می‌کنند، حرکتی که چند مزدور تکفیری انجام می‌دهند به نیابت از آمریکا است و اینها پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند که می‌خواهند مانع قدرت بزرگ جهان اسلام شوند که جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه را با موفقیت پشت سر گذاشته است، اگر با تکفیری‌ها می‌جنگیم اینها را به مثابه سربازان آمریکا و صهیونیست می‌دانیم، امروز تمام تلاششان را به کار برده‌اند تا پشت این‌ها قائم شوند اما نتیجه‌ای نگرفتند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که نظام سلطه دیده از انحراف در مبارزه هم نتیجه نمی‌گیرد و به دنبال انصراف در مبارزه است. اینها می‌خواهند هزینه مبارزه را زیاد نشان دهند و با اسلام‌های بدلی که امام راحل از آن تعبیر به اسلام آمریکایی می‌کرد، جلو بیایند. با اسلام تکفیری انحراف در مبارزه ایجاد و با اسلام لیبرالی انصراف در مبارزه ایجاد می‌کنند. این‌ها فهمیده‌اند در هر صحنه‌ای پیروزی از آنِ انقلاب اسلامی است و باید ملت را از مبارزه منصرف کنند.

جلیلی ادامه داد: از سویی انقلابی‌گری و مبارزه را پرهزینه نشان می‌دهند و از سوی دیگر راه را، راه سازش نشان می‌دهند و برای آن دستاوردهای موهوم می‌سازند، در همین فلسطین شاهد هستید وقتی توافق اسلو را انجام دادند دنبال گفت‌وگو و سازش بودند و امروز خوشبینانه‌ترین افراد می‌بینند دستاوردی نداشته است. امروز بعد از ۲۰ سال خط سازش به جایی رسیده که صدای اتحادیه اروپا هم درآمده و این همان مسیری است که اینها دنبال می‌کنند، امام(ره) بزرگوار ما فرمودند کسی تصور نکند که ما راه سازش را نمی‌دانیم اما هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند.

جلیلی بیان کرد: ملت ما نمی‌پذیرد که کسانی بخواهند سخت‌ترین و بیشترین توافقات را در منطقه با عقب‌مانده ترین کشورها انجام دهند و بعد برای قدرت دفاعی ما شاخ و شانه بکشند، ملت ما نمی‌پذیرد کسانی که هدف‌شان ایجاد شک در صفوف مدافعان امنیت ملی است، رخنه کنند؛ سایه تهدید را توان ملت ما از کشور دور می‌کند.

وی بیان کرد: این حرکت عاقلانه دفاع از عزت کشور، یقین ما را به شک تبدیل نکرده است، مردم ما می‌دانند کسی امنیت را به ما هدیه نمی‌کند، روزی که ۴ استان ما اشغال شد قطعنامه شورای امنیت تهدید را از کشور ما دور کرد؟ در کل دفاع مقدس ۱۱ قطعنامه صادر شد آن هم زمانی که ما پیروز شدیم. ملت می‌داند که اینها دلسوز ما نیستند و نمی‌پذیرد که در راکتور هسته‌ای خود بتن بریزیم و بعد اینها تحریم‌ها را همزمان شدیدتر کنند.

هوشیاری یعنی در مبارزه با دشمن منحرف و منصرف نمی شویم

جلیلی افزود: ملت ما می‌داند که این قدرت و عظمت را در سایه اسلام به دست آورده است، امروز دشمنان ما می‌فهمند که این الهام‌بخش شده و نمونه مقاومت را همراه با پیشرفت نشان می‌دهد، هوشیاری این است که در مبارزه با دشمنان منحرف و منصرف نمی‌شویم و این قدرت ملت ماست، امروز وظیفه همه ماست که این قدرت بزرگ را و این ارمغان بزرگ را که رهبری امروز در دست گرفته است، با قدرت و صلابت ادامه دهیم.

وی بیان کرد: تمسک به ولایت به ما موفقیت‌هایی داده است که متوقف نمی‌شود و همچنان در حال حرکت هستیم، در طوفان‌های سهمگینی که ایجاد شد به پیش می‌رویم و اینها نیز از همین می‌ترسند و می‌دانند که امنیت ما اتفاقی نیست و انشاء الله بتوانیم از این کهف حصین دفاع کنیم و قدرت و اقتدار و عزت و کرامت را با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

روز قدس روز حیات اسلام است

اظهار داشت: روز قدس، روز حیات اسلام است، روز قدس، روز جدایی حق از باطل است، امام راحل قائل بود روز قدس تنها روز فلسطین نیست و روز جهان اسلام و روز مستضعفان جهان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از سال ۱۹۴۵ چند کشور دنیا برای خود انحصاراتی را قائل شدند و ابائی نیز از بیان کردن این مهم ندارند، بیان کردند که ما چند قدرت بزرگ دنیا هستیم و باید امتیازاتی داشته باشیم که دیگران نداشته باشند مثل امتیاز وتو.

وی با اشاره به اینکه اینها می‌خواهند برای جهان تصمیم بگیرند تصریح کرد: اینها نظر خود را صائب می‌دانند و اگر نظری مخالف آنها باشد این امتیاز را برای خود قائل هستند که آن را وتو کنند، سلاح هسته‌ای را نگاه کنید، در «ان. پی. تی» به صراحت بیان می‌کنند چند قدرت بزرگ می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و دیگران نباید داشته باشند.

منطق زور آمریکا رهبری جهان را برای خود قائل است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت بیان کرد که ما باید رهبری جهان را برای ۱۰۰ سال آینده برای آمریکا حفظ کنیم تصریح کرد: چه کسی این اختیار را به آنها داده است؟ منطق آنها منطق زور است و این همان مناسباتی است که اینها دنبال می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این همان نگاهی است که برخی دنبال می‌کنند و در جهان می‌خواهند بر این مبنا قدرت خود را تثبیت کنند، اینها چنین مناسباتی را شکل داده‌اند و یک رژیم نامشروع صهیونیستی از دل اینها متولد می‌شود و در سال ۱۹۴۸ و در قالب چنین مناسباتی این مولود نامشروع متولد می‌شود.

جلیلی گفت: رژیم صهیونیستی سمبلی از این مناسبات غلط است و در تمام دنیا چنین امتیازاتی برای خود قائل هستند، در همین کشور ما برای این مناسبات دست به کودتا زدند، امروز هم شاهد هستید ملت‌هایی برای برکناری طاغوت قیام می‌کنند اما بعد از دو سال مثلاً به سرنوشت مصر دچار می‌شوند.

افرادی که جنایاتی بدتر از هیلتر کرده ادعای دموکراسی دارند

وی با اشاره به اینکه کسانی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند باید نسبت خود را با این رفتارها تعیین کنند، افزود: اینها می‌گویند رژیم صهیونیستی نماد لیبرال دموکراسی است، این چه نسبتی به ادعاهای این‌ها دارد؟ از سویی بدترین ظلم‌ها شکل می‌گیرد و از سوی دیگر فرقش با دوران قبل این است که اگر زمانی افرادی چون هیتلر جنایت می‌کردند می‌گفتند فاشیست هستیم اما امروز جنایاتی بدتر از هیتلر کرده و ادعای دموکراسی دارند، این‌ها زور و تزویر را با هم پیش می‌برند و هر صدایی را مخالف آنها باشد با اهرم ترساندن جلو می‌برند.

اندیشه انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی را شکست داده است

جلیلی تصریح کرد: اینها می‌بینند قدرتی شکل می‌گیرد که قدرت خود را پیش می‌برد و قدرت خود را تکثیر نیز می‌کند، پس این یک شجره طیبه است، رژیم صهیونیستی که اراده می‌کرد و تا پشت صبرا و شتیلا می‌آمد شاهد است که در هر نبردی با الهام از انقلاب اسلامی شکست می‌خورد. می‌فهمد وحدتی در جهان اسلام مبتنی بر اسلام ناب شکل گرفته که نشان‌ می‌دهد ابرقدرت‌ها صرفاً «ببر کاغذی» هستند؛ این قدرت همان اندیشه است؛ در دنیایی که این‌ها مناسبات ظالمانه را شکل می‌دادند انقلاب اسلامی نشان داد قدرتی فراتر هم وجود دارد و اینها نیز از همین نگران هستند و فهمیدند نمی‌توانند هر آنچه را می‌خواهند شکل دهند.

وی گفت: در همین روزها ۳۰ سال پیش، کردستان و سردشت بمباران شد و صدها نفر کشته و مجروح شده و به شهادت رسیدند اما کسی اسم آن را نشنیده اما اگر یک نفر در ۱۱ سپتامبر کشته شود تعداد زیادی درگیر می‌شوند، در طول دوران دفاع مقدس یک قطعنامه صادر نشد و هر بار بخواهند صادر کنند هم آمریکا آن را وتو می‌کند. اینها دیدند چنین قدرتی در مقابل آنهاست که ایستاده و پیشرفت هم کرده است. اینها امروز بیان می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران قدرتی دارد که امنیتش مثال‌زدنی است و این حاصل تفکر انقلابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.