رئیس نهاد نظارت بر ارتباطات و فن آوری اطلاعات روسی گفت، اگر شرکت تلگرام از قوانین روسیه در خصوص سازمان دهندگان انتشار اطلاعات پیروی نکند، این پیام رسان موبایلی ممکن است در روسیه فیلتر شود.

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه قوت گرفت

    به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر ژاروف، رئیس نهاد نظارت بر ارتباطات و فن آوری  اطلاعات روسیه (روسکومنادزور) گفت، اگر شرکت تلگرام از قوانین روسیه در خصوص سازمان دهندگان انتشار اطلاعات پیروی نکند، این پیام رسان موبایلی ممکن است در روسیه فیلتر شود.

ژاروف در نامه ای سرگشاده اعلام کرد: «یک درخواست ساده وجود دارد: «شرکتی که تلگرام را کنترل می کند، باید فرم اطلاعات مربوطه را پر کند...و به صورت رسمی آن را به روسکومنادزور ارسال کند تا در سامانه سازمان دهندگان انتشار اطلاعات ثبت گردد.»

وی تاکید کرد، روسکومنادزور تاکنون هیچ پاسخی از شرکت اداره کننده این نرم افزار دریافت نکرده است.

«در صورتی که سازمان دهنده این نرم افزار ازاجرای تعهدات خود در زمینه انتشار اطلاعات خودداری کند، تلگرام در روسیه فیلتر خواهد شد... مهلتی که روسکومنادزور بر اساس قانون برای اتخاذ این تصمیم در اختیار دارد، در حال اتمام است.»

بر اساس اعلام نهاد نظارت بر ارتباطات و فن آوری اطلاعات روسیه، ورود پیام رسان تلگرام به این فهرست بدان معناست که این شرکت آماده فعالیت بر اساس قوانین روسیه است. وضعیت حقوقی فعلی شرکت تلگرام در روسیه تغییری نخواهد کرد.

در صورتی که تلگرام اطلاعات ضروری را ارائه کند و روسکومنادزور نیز نام این شرکت را به فهرست خود بیافزاید، این نرم افزار پیام رسان موظف خواهد بود در صورت نیاز متن پیام های خصوصی کاربران خود را در اختیار نهادهای مجری قانون رسویه قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.