مشهد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای طرح آموزش مهارتی اتباع بیش از ۲۵۰۰ نفر از اتباع خارجی در مراکز آموزشی سطح استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

آموزش ۲۵۰۰ تبعه خارجی در خراسان رضوی

افشین رحیمی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی پناهنده و اهمیت این مسئله در سطح جهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال‌های دور پذیرای اتباع کشور دوست و برادر افغانستان بوده است.
در این میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز با ارائه آموزش‌های مهارتی ویژه اتباع در جهت توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال آنان در کشور خود نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.
وی افزود: بر این اساس از ابتدای آغاز طرح آموزش مهارتی اتباع ۲۵۳۰ نفر از اتباع در مراکز آموزشی سطح استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.
وی یادآور شد: این افراد در قالب ۶۶۲ هزار و ۷۵۳ نفر ساعت آموزش مهارتی در حوزه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت مهارت‌های مشاغل مورد نظر خود را کسب کرده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با تأکید بر ادامه روند آموزش‌های مهارتی ویژه اتباع اضافه کرد: در سال جاری نیز دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ویژه پناهندگان افغان و عراقی در حال برگزاری می‌باشد که شامل برگزاری ۳۸ هزار و ۸۶۴ نفر ساعت آموزش برای ۲۱۲ نفر از جمعیت هدف می‌باشد.
رحیمی بیان کرد: این دوره‌ها در شهرهای مشهد و تربت‌جام در دو گروه خواهران و برادران در حوزه‌های آموزشی خدمات، کشاورزی و صنعت دایر می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.