مشهد- به همت شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان قائم (عج) و همکاری گروه راه سلامتی این بار، سفره کریمانه خیرین برای کمک به ساخت دهکده کوچک بیماران اوتیستیک (اوتیسم) پهن شد تا درهای «بهشت زمینی اوتیسم» را به روی این کودکان باز کند.

کمک ۱۰ میلیونی پسر بچه ۸ ساله برای ساخت دهکده اوتیسم

پروین محمدی:  در این ضیافت افطاری که باحضور بیش از ۵۰۰ خیر، کودکان اوتیستیک و خانواده‌هایشان در باغ ملک برگزار شد، دکتر داستانی - رئیس بیمارستان قائم- با قدردانی از کمک خیرین به بیماران نیازمند این مرکزدرمانی خاطر نشان کرد: در عمر چهار ساله شورای مشارکت‌های مردمی، مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان برای نوسازی، بهسازی،بازسازی بخش‌های فرسوده و خرید ملزومات مورد نیاز توسط خیرین و اعضای شورای مشارکت‌ها هزینه شده و بیمارستانی را که باعمر ۵۰ ساله خود مانند فردی سالمند با لرزش دست و پا و کمردرد و کهولت قادر به ایستادن نیست با توانی اندک برای کمک به بیمارانی که تنها چشم امیدشان به خدمات این بیمارستان است سرپا ، استوار و فعال نگه داشته، به طوری که امروز به عنوان اولین شورای مشارکت‌های مردمی که توانسته مجوز از استانداری و فرمانداری دریافت کند، معرفی شده است.
وی با بیان اینکه درهیچ جای دنیا دولت به تنهایی ازعهده درمان بیماران بر نمی آید ،اظهار داشت : اجرای طرح تحول سلامت در کشورپدیده‌ای است که در دنیا نظیر ندارد و می‌تواند آلام بیماران را با کاهش چشمگیرهزینه های درمانی التیام بخشد.

آشنایی جامعه با «اوتیسم» ضروری است

در ادامه عالیه عطار، مدیر گروه راه سلامتی در حضور کودکان اوتیستیک گفت: به علت نبود آشنایی مردم با مشکلات این بیماران و خانواده‌هایشان تا کنون این قشر از جامعه در انزوا بوده و هیچکس درد آن‌ها را نفهمیده، اما امروز وقت آن رسیده که با کمک مردم نوعدوست و نیکوکار دهکده‌ای باتمام امکانات مورد نیاز آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی، اشتغال و... برای زندگی این کودکان بسازیم تا آن‌ها هم بتوانند طعم شیرین زندگی را در کنار همنوعان خودشان بچشند و در بهشت کوچکی که برایشان می‌سازیم به معنای واقعی «زندگی» کنند و خلاقیت‌های خودرا به اشکال مختلف به ظهور برسانند و از این طریق خودکفا شوند و سربار جامعه نباشند.

۲۰ میلیون درآمد ۳۰ میلیون هزینه

وی به مشکلات مرکز نوید زندگی که محل نگهداری موقت کودکان اوتیستیک است، اشاره و گفت: این مرکز که تنها مرکز نگهداری کودکان مبتلا به اوتیسم است برای چند ساعت با ۲۰ میلیون تومان دریافتی از بهزیستی، قادر به پرداخت ۸میلیون تومان اجاره و دیگر مخارج که افزون بر ۳۰ میلیون تومان است، نمی‌باشد و وظیفه همه انسان‌های نیک اندیش است که با کمک به ساخت دهکده اوتیسم مشکل این مرکز، این کودکان و خانواده‌هایشان را برطرف کنند.زیرا با این اقدام می‌توانیم شرایطی فراهم کنیم که این بچه‌ها هم مانند کودکان سالم از امکانات بیشتری برخوردار شوند و همراه پدر و مادرشان به رستوران، کافی شاپ، پارک بازی، و... بروند و با زندگی اجتماعی از انزوا خارج شده و دنیای شادی را تجربه کنند.

خیرین در کنارهم این دهکده را می‌سازند

وی با اشاره به اهدای ۶ هکتار زمین توسط ورثه مرحوم هادی گوارشگی یادآور شد :هزینه ساخت یکی از ساختمان‌های دهکده اوتیسم را دختران مرحوم کلاهان پذیرفته و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان توسط یک جوان که نخواسته نامش اعلام شود و تهیه نقشه توسط مهندسین (رایگان) اولین گام هایی است که برای ساخت این دهکده به همت خیرین برداشته شده و امیدواریم مشارکت همه انسان‌های خوب و خداجو در کنارمان راه را برای ما هموار سازد .
گفتنی است این ضیافت معنوی و آسمانی با اهدای کمک از مبلغ ۱۰ میلیون ریالی توسط یک پسر بچه هشت ساله تاخرید سینی‌های طراحی شده پسر ۱۵ ساله اوتیستیک به مبلغ ۵۰۰ میلیون رالل توسط میهمانان و اعلام آمادگی خیرین برای کمک به ساخت دهکده اوتیسم راه سلامتی پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.