لاهیجان- مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: تعهدات دولت دوازدهم در سیاست‌های کلی و پاسخگویی به انتظارات رهبری باید جزءبه‌جزء لازم‌الاجرا شود.

تعلیق نتایج برجام با روی کار آمدن ترامپ/ تعهدات دولت دوازدهم به مردم جزءبه‌جزء لازم‌الاجرا شود

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ندیمی با تأکید بر لزوم توجه دولت دوازدهم به چالش‌های روبرو اظهار کرد: نخستین اولویت دولت دوازدهم پرداخت به چالش بیکاری و معیشت مردم است.

وی بابیان اینکه چالش‌های دیگری هم در دولت دوازدهم نظیر کمبود آب، محیط‌زیست و غیره در کشور وجود دارد، افزود: تهدیدهایی دیگری در کشور نظیر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور وجود دارد که سریعاً باید مدیرت شوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اجابت این آسیب‌ها بخشی در داخل دولت و بخشی دیگر در خارج از دولت ممکن است، گفت: دولت موظف هست در راستای حل مسائل و مشکلات موجود در کشور هر دو حوزه را مدیریت کند و به نتیجه قابل قبولی برسد.

نماینده سابق مرم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین چالش دیگر پیش روی دولت دوازدهم را مسائل منطقه‌ای و سیاست خارجی برشمرد و تشریح کرد: علیرغم اینکه دولت نتایج خوبی در برجام داشت اما با روی کار آمدن ترامپ و تهدیدهای وی علیه کوبا، روسیه و ایران مجدداً مشکلاتی را ایجاد کرد.

ندیمی به چالش‌های مدیریتی در دولت و تأکید بر رفع آن در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: در راستای مسائل مربوط به اقتصاد باید به‌گونه‌ای مدیریت و عمل کرد که هماهنگی و یکنواختی در حوزه مدیریت داشته باشیم.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت باید در راستای به ثمر نشستن تصمیمات کلان خود در کشور و پرداختن مدیران باانگیزه تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های ایرادشده روحانی در روزهای انتخابات اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی که از سوی آقای روحانی اعلام‌شده تعهداتی را ایجاد کرده که در بیان سیاست‌های کلی جزءبه‌جزء آن باید لازم‌الاجرا گردد.

نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل همچنین به انتظارات رهبری معظم انقلاب از دولت دوازدهم اشاره داشت و گفت: مسائلی ازجمله اقتصاد مقاومتی در کشور و مسائلی که در ممالک اسلامی و شیعه می‌گذرد هرکدامی می‌تواند برای دولت مسئله باشد.

ندیمی بابیان اینکه اما مهم‌ترین مسائلی که دولت باید تمرکز خود را روی آن بیشتر کند مسائل مربوط به اقتصاد و فرهنگ است، تصریح کرد: دولت باید مسائل مربوط به اشتغال و شفافیت مالی درآمدها و همچنین فارغ‌التحصیلان بیکار را مدنظر قرار دهد.

وی با اذعان بر اینکه دولت دوازدهم باید در راستای تعامل دانشگاه و صنعت اقدامات مؤثرتری ترتیب دهد، افزود: بسیاری از مسائل مربوط به بازار و کسب‌وکار با تعامل دانشگاه با صنعت قابل‌حل است و رئیس دولت دوازدهم مکلف است نسبت به موضوعات مذکور اهتمام ویژه داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.