قزوین- مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع شده و با قطع هر درخت، حیات انسان‌ها بیش‌تر تهدید می‌شود.

برای تهیه یک تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آرش شایسته‌نیا در این باره گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع شده و با قطع هر درخت، حیات انسان‌ها بیش‌تر تهدید می‌شود.

وی با اشاره بر این نکته که حفظ درختان یک وظیفه عمومی است و تمام آحاد جامعه موظف به نگهداری از این نعمت خدادادی هستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۰۰ عدد سطل مخصوص جمع‌آوری کاغذ از سوی این سازمان توزیع شده است و در سال جاری هم تلاش خواهد کرد تا باهدف حفظ درختان و با توزیع این سطل‌ها و جمع‌آوری انواع کاغذهای باطله و مصرفی و بازیافت آن‌ها، وظیفه خود را ادا کند.

مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین با اشاره به نقش پسماندهای خرد در آلودگی محیطی و بصری شهر به توزیع کیسه‌های خودرویی جمع‌آوری زباله‌ها اشاره کرد و افزود: ما معتقد هستیم که هر زباله‌ای که بر زمین ریخته می‌شود، فضای بصری و چهره شهر را زمخت و ناهمگون می‌کند که بر این اساس تلاش می‌شود تا با توزیع کیسه‌های خودرویی جمع‌آوری زباله گام مهم و مؤثری در زیبایی شهر و حفظ محیط زیست در بر دارد.

شایسته‌نیا اعلام کرد: در سال گذشته این سازمان بیش از ۱۵ هزار عدد کیسه خودرویی زباله منقوش به شعارهای زیست محیطی جمع‌آوری  بین سواری‌های شخصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، تاکسی‌ها، خودروهای آژانسی، اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری و سواری به صورت رایگان توزیع کرده و امسال هم به متقاضیان ارائه می‌شود .

این مسؤول با اشاره به نقش‌آموزش در ارتقا سلامتی مردم تصریح کرد: واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند با بهره‌گیری از دانش روز و توان علمی کارشناسان این حوزه نسبت به  برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ویژه کودکان و نوجوانان، دانش‌آموزان، کارمندان،کارگران، زنان خانه‌دار و ... اقدام می‌کند.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به طرح مشترک آموزشی این سازمان و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: به زودی تبلیغات محیطی اتوبوسی و نصب بنر بر بدنه اتوبوس‌ها با موضوعات کاهش تولید زباله، بازیافت، عدم رهاسازی زباله در معابر و خیابان‌ها، جمع‌آوری زباله در ساعت ۹ شب انجام می‌شود.

شایسته‌نیا در پایان ادامه داد: واحد روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در سال گذشته با هدف آموزش شهروندان نسبت به تولید لوح‌های آموزشی در قالب انیمیشن، کتاب‌های شعر و داستان و توزیع با شمارگان بالا اقدام کرد و امسال هم در نظر دارد مطالب آموزشی مورد نظر خود را در قالب نرم افزارهای موبایلی تولید و عرضه کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.