یزد ـ مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ نفر از مردم استان یزد در ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به مراکز اهدای خون در سراسر استان مراجعه کردند.

۳۳۰۰ نفر از مردم یزد برای اهدای خون در ماه رمضان مراجعه کردند

به گزارش قدس آنلاین، نقی تقوایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، اظهار داشت: سه هزار و ۳۳۰ نفر از این تعداد در ماه رمضان به ویژه شبهای برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی عنوان کرد: البته تعدادی از مراجعه کنندگان شرایط لازم برای اهدای خون را نداشتند اما از عده زیادی از مراجعان خون دریافت شده است.

تقوایی ادامه داد: حدود ۷۳ درصد اهداکنندگان خون در استان یزد جزو اهدا کنندگان مستمر هستند و بقیه اهداکنندگان نیز مستمر نیستند سالی حداقل دو بار خون اهدا نمی کنند اما در اهدای خون سابقه دار هستند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه زنان بر خلاف دیگر عرصه ها که مشارکت جدی دارند، در زمینه اهدای خون مشارکت قابل توجهی ندارند.

تقوایی افزود: امسال تنها ۲ و یک دهم درصد اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل دادند که امیدواریم شاهد مشارکت بیش از پیش آنها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.