مشهد- استاندار خراسان رضوی یکی از بخش‌های مهم در ایجاد اشتغال را تعاونی‌ها دانست وگفت: برقراری همکاری میان صنایع سنگین و پائین‌دستی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال در این استان شود.

برقراری همکاری میان صنایع سنگین و پائین‌دستی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال در خراسان رضوی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشست مشترک استاندار خراسان رضوی با تعاونگران این استان، به جایگاه بسیار ویژه خراسان رضوی در منطقه اشاره و تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های تعاونگران و نیازی که در حوزه بازار داخلی و خارجی وجود دارد، تعاونی‌ها می‌توانند چرخه ارزش افزوده را با ظرفیت‌های خود تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته و توفیقات به‌دست آمده، بخش تعاون نتوانسته به جایگاه واقعی خود در  اقتصاد کشور برسد، متذکر شد: باید تلاش، برنامه‌ریزی و حمایت بیشتری شود تا تعاونی‌ها بتوانند به سهم خود در این حوزه دست یابند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و منویات معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد و اشتغال قابل توجهی ایجاد کند، بخش  تعاون است.

رشیدیان یاداور شد: یک مورد از اهدافی که نظام جمهوری اسلامی در بحث عدالت اقتصادی دنبال می‌کند، توسعه و حمایت از بخش تعاون است.

وی افزود: با توجه به گسترده بودن حوزه‌های فعالیت تعاون در بخش‌های خدماتی، تولیدی و توزیعی، اگر همکاری، همیاری و پوشش کامل بین صنایع سنگین و پایین دستی برقرار شود، می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی از آمادگی بانک‌های این استان برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خرد خبر داد و اظهار داشت:  تعاونی‌ها نیز می‌توانند به عنوان کارآفرینان، از این تسهیلات استفاده کنند.

رشیدیان با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی طی سال جاری در خراسان رضوی، خواستار حضور موثر بخش تعاون برای ایجاد اشتغال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.