بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: شهر بروجرد دارای ۲۷۱ هکتار بافت تاریخی و ۲۱۹ هکتار بافت فرسوده شهری است.

بروجرد ۲۷۱ هکتار بافت تاریخی دارد

به گزارش قدس آنلاین، ‌علی کورانی‌فر در این خصوص اظهارکرد : برخی مناطق در شهرها به دلایلی با ضوابط و معیارهای شهرسازی امروز مغایرت دارند که به مرور زمان فرسوده می‌شوند و از طرفی در برابر حوادث و بلایا ناایمن هستند که در این راستا مردم هم تمایلی به نوسازی ندارند.

وی افزود: در بروجرد ۲۷۱ هکتار بافت تاریخی و ۲۱۹ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که همه آنها نیازمند نوسازی و بهسازی هستند.
فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: آزادسازی حریم امامزاده جعفر(ع)، مسجد جامع و مسجد امام(ره) باید در دستور کار قرار بگیرد.
کورانی‌فر اضافه کرد: قرار بود طرحی از سوی شهرداری برای آزادسازی حریم امامزاده جعفر(ع) و مسجد امام(ره) ارائه داده شود اما هنوز بعد از ۲ ماه اقدامی انجام نشده است‌.
وی بیان کرد: همچنین نیاز است آزادسازی بیت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و همچنین رفع خطر از بازار بروجرد انجام شود.
معاون استاندارلرستان افزود: برای احیای بافت‌های فرسوده، ضوابطی در شهرسازی است که مردم تمایلی به ادامه کار ندارند و دولت هم نمی‌تواند به تنهایی در راستای بافت‌های فرسوده اقدام کند.
کورانی‌فر با بیان اینکه نباید اجازه داد احیای این بافت‌ها به بن بست برسد، گفت: یکی از راه‌های مهم در بافت تاریخی شهر بروجرد احداث پارکینگ است که از ترافیک بالای خودروها در این مناطق جلوگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.