شهرکرد- نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش گفت: همه به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند به کشور دست‌درازی کنند حتما با واکنش پشیمان‌کننده ایران روبرو می‌شوند.

پاسخ هر دست درازی به امنیت ایران پشیمان کننده است

به گزارش قدس آنلاین، اردشیر نوریان در خصوص تأثیر حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش در سیاست خارجی اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاد و سیلی محکمی که رزمندگان غیور کشور به تروریست‌ها زدند مانند یک کپسول شارژ به بدنه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تزریق شد و آن را در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی پر قدرت‌تر، تنومندتر و با صلابت‌تر کرد.

وی با بیان اینکه این اقدامات آثار بسیار جدی بر همه دشمنان از جمله عربستان و هم‌پیمانانش، کشورهای مرتجع عربی، اسرائیل و آمریکا دارد، خاطرنشان کرد: همه به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند به کشور دست‌درازی کنند و چشم چپی به امنیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، حتما با واکنش پشیمان‌کننده ایران روبرو می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این اقدام قطعا مواضع ما را در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی تقویت کرد، افزود: در علم سیاست می‌گوییم آنجایی که جنگ تمام می‌شود، دیپلماسی شروع می‌شود و آنجا که دیپلماسی تمام می‌شود، جنگ آغاز می‌شود، در واقع دیپلماسی و جنگ دو روی یک واقعیت هستند.

نوریان با اشاره به سفر اخیر خود در معیت وزیر امور خارجه به سه کشور آفریقایی الجزایر، موریتانی و تونس، گفت: دستورکار این سفرها مذاکره در مورد تحولات مهم منطقه بود و در تمام ملاقات‌هایی که در طول این سفر انجام شد طرفین نسبت به جمهوری اسلامی ایران با احترام و علاقه‌مندی سخن گفتند و یک خواسته عمده از ایران داشتند که همانا استمرار جدی نقش فعال ایران در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریست بود.

وی ادامه داد: هر سه کشور قول همکاری و پشتیبانی از ایران در فعالیت‌های ضدتروریستی دادند، همچنین با اشاره به حوادث تهران، از انتقام نیروهای ما از داعش ابراز خوشحالی کردند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و  امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران تشریح کرد: روح برجام ایجاب می‌کند که کشورهای طرف قرارداد و توافق باید به مفادی که امضا کردند پای‌بند باشند، تحریم جدیدی وضع نکنند و با حسن نیت زمینه‌های اجرایی شدن برجام را آماده کنند.

نوریان با بیان اینکه طرف آمریکایی به‌خصوص با روی کار آمدن ترامپ جمهوری‌خواه بدعهدی را در دستورکار قرار داده است، اظهار داشت: دولت ایالات متحده دولتی تندرو متشکل از جمهوری‌خواهانی است که طالب اعمال فشار مستقیم و استفاده از نیروهای نظامی برای حل مسائل بین‌المللی هستند و خاستگاه جمهوری‌خواهان در آمریکا از گذشته این بوده که با اقدامات سخت و حضور مستقیم و عریان قدرت نظامی‌شان در صحنه‌ها منافعشان را تأمین کنند.

وی یادآور شد: آن‌ها که با سیاست‌ها و جامعه آمریکا آشنایی دارند می‌دانند که آمریکایی‌ها چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه در اینکه به ایران به عنوان دشمن خود نگاه می‌کنند و جمهوری اسلامی را برای منافع خود تهدید می‌دانند مشترک‌اند اما در اینکه با این تهدید چگونه باید برخورد کنند و به دیگر سخن در روش برخورد تفاوت‌هایی وجود دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.