شهرکرد- تعداد ۱۲۰ نفر از کارگران کارخانه صبا فولاد زاگرس صبح شنبه با تحصن و تجمع مقابل دفتر رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بیکاری خود شدند.

تجمع کارگران مقابل اداره صنعت، معدن و تجارت/  ۱۲۰ نفر از کارگران کارخانه صبا فولاد زاگرس اخراج شدند

به گزارش قدس آنلاین، در آخرین روزهای ماه مبارک  رمضان و در آستانه عید سعید فطر کارخانه صبا فولاد زاگرس واقع در شهرک صنعتی سفید دشت بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری در یک اقدام از قبل طراحی شده تعداد ۱۲۰ نفر از کارگران این کارخانه را به بهانه تعدیل اخراج کرد.

در همین ارتباط تعداد ۱۲۰ نفر از کارگران اخراجی این کارخانه با حضور در مقابل اداره صنعت ،معدن و تجارت استان دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی فوری رئیس این سازمان به مشخص شدن وضعیت این تعداد کارگر اخراجی شدند.

یکی از کارگران بنام(م-غ) به خبرنگار ما گفت: متاسفانه این دولت فقط ادعای تدبیر و امید دارد در صورتی که مدیر و مسئولان کارخانه صبا فولاد زاگرس دقیقا" اسامی ۱۲۰ کارگر اخراجی را از مدتها پیش تهیه و تظیم و به اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جهت پرداخت بیمه بیکاری اعلام کردند که این ظلم و جفا به کارگران این شرکت است.

کارگری دیگر بنام(ج-امیرخانی) به خبرنگار ما گفت: مدیر این کارخانه تمامی اعتبارات و وام های کلان مناطق محروم این استان را دریافت کرده و بنا دارد با تاسیس کارخانه ای دیگر تحت عنوان کارخانه مونتاژ هیوندا در شهر ساوه استان مرکزی سرمایه گذاری کرده تا مسئولان و مدیران استان را تشویق به خرید سهام این کار خانه کند.

در ادامه(م-ح) گفت: تمامی کارگران این شرکت حداقل حقوق را دریافت می کردند و مدیر و مسئولان این شرکت حاضر نبودند طبقه بندی مشاغل و سختی کار را اعمال نمایند.

گفتنی است تمامی کارگران اخراجی کارخانه صبا فولاد زاگرس خواستار اقدام فوری و عاجل استاندار و مدیران صنعتی به این وضعیت بغرنج بوده و همگی تاکید داشتند امیدواریم که از این اقدام ، اعتراض  و تجمع ما سوء استفاده سیاسی و بهره برداری جناحی صورت نگیرد.

شایان ذکر است با تعطیلی کارخانه صبا فولاد زاگرس سفید دشت حدود ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از کار بیکار شده و بر جمعیت بیکاران استان که متاسفانه بالاترین نرخ بیکاری  را در جمع ۳۱ استان کشور دارد اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.