ساری- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ثبت مشخصات ۹۴۵۰ نفر از کارشناسان کشاورزی در سازمان نظام مهندسی استان خبر داد.

۹۴۵۰ کارشناس کشاورزی جویای کار/ در زمینه سموم کشاورزی مدیریت مصرف وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الله علیمحمدی صبح شنبه در سالروز تاسیس این سازمان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی از اشتغال ۴۷۱ نفر در سال گذشته در بخش های مختلف کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه ۳۵ نفر از شاغلین این سازمان در اداره کل منابع طبیعی بیکار شدند.

وی با اشاره به اینکه به بخش کشاورزی نگاه فنی و مهندسی داشته و یکی از اهداف سازمان بسترسازی در زمینه اشتغال است، اضافه کرد: متاسفانه دولتی ها نگاه استخدامی به سازمان داشته و در این رابطه توصیه هایی هم صورت می گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از وجود ۸۱۴ واحد سم فروشی در استان خبر داد و گفت: پایش فروشندگی های سموم با همکاری کمیته ای صورت گرفت و در این رابطه ۱۳۰ واحد غیرمجاز شناسایی و تا پایان شهریورماه فرصت دارند نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

علیمحمدی با بیان اینکه این واحدها به هنگام دریافت مجوز باید اصل داشتن متخصص فنی را رعایت کنند، افزود: تاکنون ۷۷ واحد غیرمجاز سم فروشی، مجوزهای لازم را دریافت کردند.

وی در رابطه با مصرف بی رویه سموم در کشاورزی گفت: کشاورزان در مصرف سموم اشتباه دارند و مدیریت مصرف در این زمینه صورت نمی گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از دولتمردان خواست نظارت بر سم فروشی ها را به این سازمان واگذار کند و یادآور شد: در این رابطه قدرت اجرایی برخورد با متخلفان را نداریم.

علیمحمدی با اعلام اینکه در سال ۸۳ در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم، یادآور شد: متاسفانه با بیکار کردن متخصصین شاغل در این بخش، انگیزه ها کاهش و دیگر خودکفا نبودیم تا اینکه در سال ۹۳ همان متخصصین مشغول بکار شدند و دوباره موفق شدیم به خودکفایی در زمینه تولید گندم برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.