بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از علت‌های اعتیاد جوانان بیکاری است گفت: رها بودن فرزند، بی‌برنامگی آموزش و پرورش و نبود برنامه‌ریزی از مهم‌ترین علل اعتیاد در جامعه است.

بی‌برنامگی و نبود طرح مناسب عامل اعتیاد جوانان استان خراسان جنوبی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی اظهار داشت: از دشمن نمی‌توان بیش از این انتظار داشت که برای کشور و جوانان ما برنامه‌ریزی نکند.

وی با بیان اینکه از روزی که دشمنان به طرق مختلف به داخل کشور راه پیدا کردند و عوامل آنها نفوذ کردند بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به وجود آمد افزود: در زمان‌های گذشته انگلیسی‌ها در کشورمان به جوانان سیگار کشیدن را آموختند و تریاک را مجانی در اختیار مردم قرار داده و تا توانستند تلاش کردند تا مردم و جوانان را به سمت فحشا، دزدی و موادمخدر سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات استان در زمینه موادمخدر و اعتیاد جوانان است که به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا نکردیم و اوضاع را به همان حال گذاشتیم و این شد که افرادی موادمخدر را به کشور وارد و جوانان را معتاد کردند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آیا در ظرف مدت این سال‌های طولانی توانستیم طرحی برای جلوگیری اعتیاد به خانواده‌ها و شهروندان عرضه کنیم افزود: نتوانستیم در این مدت طرحی را به خانواده‌ها ارائه کنیم برای جلوگیری و ایجاد تنفر و انزجار از این خطر مهلک تا دغدغه خانواده‌ها در زمینه اعتیاد کمتر شود.

وی با تأکید بر اینکه باید امور پرورشی و امور آموزشی طبق برنامه باشد و برای زمان‌هایی که خلأ وجود دارد برنامه‌ریزی درستی شود بیان کرد: یکی از معضلاتی که در جامعه سبب می‌شود جوانان به سمت موادمخدر بروند نبود کار است و وقتی جوانی تحصیلش به اتمام می‌رسد نیاز به شغل دارد و همین بی‌تفاوتی‌ها سبب شده تا در این فضای بیکاری، جوانان به سمت و سوی موادمخدر بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با کشوری همسایه است که دیوار به دیوار تولیدکننده انواع موادمخدر است پس باید در این راستا برنامه داشته باشیم و شرایط به گونه‌ای باشد که هیچ معتادی نداشته باشیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد تا هیچ قاچاقچی موادمخدر نداشته باشیم افزود: وقتی برنامه‌ریزی و مقدمات را رها کردیم فرزندان ما معتاد و فروشنده و توزیع کننده مواد مخدر می‌شوند.

وی اظهار داشت: باید شرایطی پیش آید که وقتی افغانستان بخواهد برای عرضه موادمخدر اقدام کند ما برنامه و طرح مقابله‌ای داشته باشیم چون در حال حاضر ۵۰ درصد این مشکل به دلیل غفلت و بی‌برنامگی ما بوده است که شیوه‌ای جدی و تهدید کننده در این راستا نداشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بیکاری، رها بودن فرزندان، بی‌برنامگی آموزش و پرورش، نبود برنامه‌ریزی را از عوامل نفوذ مواد مخدر و اعتیاد در جامعه دانست و افزود: تمام مسئله بر سر درگیری فیزیکی است و موادمخدر دشمن بشریت در جامعه است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.