زاهدان- رئیس سازمان نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری مبتنی بر آموزش یکی از اولویت های سازمان قضایی نیروهای مسلح است و در سال گذشته ۱۶۵ جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان ارشد در سطح استان برگزار شد.

اقتصاد و شغل رابطه مستقیم با جرایم دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: همراهی رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه می‌تواند نقش موثری داشته باشد تا مردم نیروهای مسلح را پشتیبان خود بدانند زیرا آرامش و امنیت امروز ما نتیجه تلاشهای شبانه روزی نیروهای امنیتی و نظامی است.

مرتضی تمیزی خاطرنشان کرد: از تمام نیروهای نظامی و انتظامی انتظار داریم تا در مأموریت ها اجرای قانون را مدنظر قرار دهند و اقدامات را با قوانین وضع شده عملی سازند تا عدالت در جامعه تحقق پیدا کند. وی افزود: در سال گذشته ۱۶۵ جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان ارشد در سطح استان برگذار شد.

تمیزی ادامه داد: هم اکنون جرائم در این حوزه شناسایی و راه حل های مربوطه تدوین شده است که خوشبختانه با عمل به این راهکارها شاهد کاهش جرائم مربوطه در این بخش هستیم. وی با اشاره به اقتدار نظامی و اطلاعات در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۲۰۰ هزار مرز خاکی و استانی مهم و استراتژیک است همچنین همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان و معضلات امنیتی زیادی داشته است خوشبختانه تا کنون یک مورد شکست اطلاعاتی در استان و کشور نداشته ایم.

رئیس سازمان نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: در سال گذشته۳۴ هزار نفر آموزش چهره به چهره در تمام مکانهای نظامی و انتظامی ارائه شده است و منجر به کاهش و پیشگیری جرائم گردیده است. مرتضی تمیزی افزود: آگاهی بخشی به مردم یکی از روشهای پیشگیری است زیرا شناخت جرائم سبب کاهش وقوع آنها در جامعه است.

وی در پایان بیکاری را دلیل ارتکاب جرم دانست و افزود: اگر اقتصاد و شغل و فرهنگ در جامعه به شکل ایده آل وجود داشته باشد مسلما جرائم نیز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.