۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 541760

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران جزیره کیش را به ساخت و ساز امکانات فوتبالی دعوت کرده است.

ایران شریک قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای فوتبال ایران یک فرصت بهینه است. با توجه به نزدیکی شرایط آب و هوایی با قطر و البته امکانات ورزشی کیش، این جزیره می تواند گزینه ی مناسبی برای برخی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی باشد تا اردوهای آماده سازی خود را در این جزیره برگزار کنند.

موضوعی که البته با توجه به فاصله  ۵ ساله تا شروع جام جهانی باید هر چه سریعتر از سوی مسئولان منطقه آزاد کیش با برنامه ریزی تبدیل به فرصتی برای درآمد زایی برای جزیره کیش و البته فوتبال ایران شود. همچنین با توجه به تحولات سیاسی منطقه، ایران می تواند از فرصت نزدیکی با قطر برای بهره برداری هر چه بهتر از این موضوع استفاده کند.

مهدی تاج درباره شرایط جزیره کیش می گوید: تمرکز فدراسیون به برگزاری جام جهانی روسیه و پس از آن جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بوده تا با توجه به تطابق شرایط آب و هوایی کیش با محل برگزاری رقابتها ،تلاش کنیم تا از این ظرفیت های داخلی بهره بگیریم. امکانات زیر ساختی در کیش فراهم است و زمین های ورزشی موجود نیز خوب است اما کافی نیست .

رئیس فدراسیون فوتبال اما عقیده دارد که این جزیره نیاز به زیر ساخت های بیشتری دارد. تاج عنوان دارد: به مسئولان منطقه کیش نیز پیشنهاد دادیم تا یکی از مجموعه های ورزشی را به طور کامل تجهیز و چمن آن برای تمرین تیم های ملی و خارجی استاندارد سازی شود ،سایر زمین ها را می توان در اختیار شهروندان و اردوهای تیم های باشگاهی قرار داد.

جزیره کیش البته همین حالا نیز در فصل زمستان میزبان بسیاری از تیم های لیگ برتری است اما فرصت جام جهانی اتفاقی است که می تواند شرایط را برای این جزیره متفاوت کند. در سال های گذشته کشورهای قطر و امارات در فصل زمستان میزبان تیم های مطرح اروپایی هستند و کیش در صورت موفقیت در میزبانی از تیم های جام جهانی، می تواند در دهه آینده با توجه به زیر ساخت هایی که در اختیار دارد، خود را تبدیل به رقیبی برای دوحه، دبی و ابوظبی در خاورمیانه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.