شهرکرد-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین آمار زندانیان استان مربوط به زندانیان مواد مخدر است که در این راستا یک اردوگاه خاص این افراد در نظر گرفته شده است.

بیشترین آمار زندانیان چهار محال و بختیاری مربوط به زندانیان مواد مخدر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید قدیر مرتضوی بابا حیدری ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:کشفیات انواع مخدر در سال گذشته ۱ تن ۷۶۰ کیلوگرم بوده که نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش توان عملیاتی نیروی انتظامی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۶ میزان کشفیات انواع مواد مخدر۹۵۰ کیلوگرم بوده که نسبت به مشابه سال قبل ۷۱ درصد رشد داشته است و در زمینه کشفیات مواد مخدر صنعتی ۷۸ درصد رشد داشته ایم.

مرتضوی باباحیدری افزود: ۹۷ درصد دستگیر شدگان توزیع کننده مواد مخدر بومی استان می باشند و  ۷۳ درصد این افراد ۱۵ تا ۴۰ ساله و ۹۸ درصد مرد هستند
وی افزود: بیشترین آمار کشفیات انواع مواد مخدر در استان مربوط به لردگان، بروجن و شهرکرد می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به دستگیری ۸۹۵ مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر در استان طی سال گفت:  از  ابتدای امسال تاکنون ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۱۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شده است

مرتضوی باباحیدری  اظهار کرد: تمامی اطلاعات خرده فروشان مواد مخدر سطح استان در قالب یک بانک اطلاعاتی جمع آوری شده که با این طرح تمامی افراد خرده فروش رصد می شوند .

وی تصریح کرد: بیشترین آمار زندانیان استان مربوط به زندانیان مواد مخدر است که در این راستا یک اردوگاه خاص این افراد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشترین آمار بروز و شیوع مواد مخدر در جوامع کارگری است که در این زمینه طرح کاج راه اندازی شده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن تأکید کرد و گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی شناخته شده است
وی به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: لازم است از این ظرفیت در راستای آگاه سازی جامعه هدف استفاده شود

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به نحوی بازوان اجرایی دولت هستند و توانمندسازی آن‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرتضوی باباحیدری خاطر نشان کرد:در حال حاضر در مجموع ۵۳ مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳ مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند و ۱۶ کمپ مجوز دار نیز در حوزه درمان در حال فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، شهرداری ها مکلف هستند۱۰ درصد از بودجه فرهنگی خود را در زمینه آموزش و پیشگیری از اعتیاد اختصاص دهند که تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بهبود یافتگان مواد مخدر گفت: این طرح ها در کاهش جرم‌های اجتماعی موثر است و  به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بزرگترین برنامه حرکات نمایشی و مهارتی کشور از سوم تا نهم تیرماه در بوستان ملت شهرکرد برگزار خواهد شد

مرتضوی افزود: باید به سمتی حرکن کنیم که شیوع و بروز مواد مخدر را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اشتغال بهبودیافتگان موادمخدر گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان کارآفرینانی که بتوانند بهبودیافتگان مواد مخدر را بکارگیری کنند حمایت می‌شوند.
مرتضوی تاکید کرد: افرادی که تمایل به درمان و ترک اعتیاد داشته باشند می توانند از بیمه برخوردار شوند و این بیمه شامل بیمه های پایه و بستری است که قسمت عمده از هزینه های درمان را پرداخت می کند و کسانی که دغدغه هزینه های درمان را دارند می توانند از این طرح بهره مند شوند.

وی افزود: یکی از معضلات افراد بیمار اقدام به ترک اعتیاد به شکل خودسرانه است که افراد با مراجعه با مراکز غیر قانونی و غیر اصولی اقدام به ترک اعتیاد می کنند که تبعات بیشتری را برای آنها در پی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد:خوشبختانه چهارمحال و بختیاری جزء استان های پاک در مصرف مواد مخدر در سطح کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.