آیت الله آملی لاریجانی گفت: در این سی و چند سال تاسیس نظام جمهوری اسلامی با ارشادات امام راحل(ره)، تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی راهی طولانی طی شده است.

نظام قضایی جمهوری اسلامی واقعا یک نظام قضایی پیشرفته است

    به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز (شنبه) و در سومین روز از هفته قوه قضائیه در جریان تجدید بیعت مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) در مضجع مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، طی سخنانی اظهار کرد: بنیان این نظام قضایی جدید با امر حضرت امام خمینی(ره) و با معماری شهید والامقام آیت‌الله دکتر بهشتی و دستورات اکید حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر حضور علما و کسانی که دارای صلاحیت هستند، در دستگاه قضایی بود.

وی افزود: وظایف و اختیارات دستگاه قضایی در قانون اساسی ترسیم شده که اهداف بلند و وظایف بسیار سنگینی است و طبیعتا ممکن است تا رسیدن به آنها فاصله داشته باشیم؛ اما در این سی و چند سال تاسیس نظام جمهوری اسلامی با ارشادات امام راحل، تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی راهی طولانی طی شده است.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: نظام قضایی جمهوری اسلامی برای انطباق قوانین قضایی، چه جزایی و چه حقوقی با دستورات شرع و همینطور استفاده از تجربیاتی که در دنیا مطرح است، تلاش بسیاری کرده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نظام قضایی جمهوری اسلامی از این جهت واقعا یک نظام قضایی پیشرفته است، تصریح کرد: به طور قاطع می‌توانیم عرض کنیم که دستگاه قضایی هم وظایف سنگینی به عهده دارد و هم تلاش‌های بسیار خوبی برای برآورده شدن اهداف این نظام قضایی در جمهوری اسلامی صورت گرفته که قابل تقدیر و تشکر است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.