ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: ۸۰ هزار سند دفاع مقدس در استان جمع‌آوری و ساماندهی شد.

ساماندهی ۸۰ هزار سند دفاع مقدس در مازندران/ جشنواره ملی فانوس در ساری برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار عبدالله ملکی ظهر شنبه در جلسه هیأت امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: ۸۰ هزار سند دفاع مقدس جمع‌آوری و ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه ساخت ۶۱ یادمان شهدا در استان به اتمام رسیده است افزود: ۲۷ یادمان و ۱۱۴ گلزار شهدا در پادگان‌ها و دانشگاه‌ها و... در حال ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه امسال چاپ ۳۰ کتاب در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: طی دو سال ۹۴ و ۹۵ تعداد ۶۰ کتاب در امر دفاع مقدس و خاطرات آن با همکاری استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسید.

این مسؤول بیان کرد: امسال در هر شهرستان ۱۰ سهمیه در زمینه نقش هر شهرستان در انقلاب‌اسلامی برای چاپ کتاب در دستور کار قرار دارد.

ملکی با بیان اینکه امسال جمع‌آوری خاطرات جانبازان با همکاری سپاه و بنیاد شهید انجام می‌شود تصریح کرد: کتاب عکس شهرستان ساری با کمک شهرداری و بنیاد شهید تا یک ماه دیگر به چاپ می‌رسد.

وی از چاپ عکس سراسری در استان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: جشنواره کشوری فانوس در زمینه تولیدات برگزیده هنری در حوزه دفاع مقدس به میزبانی مازندران از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ تیرماه امسال در ساری برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: یادواره بزرگ شهدای تخریب لشگر ۲۵ کربلا با محوریت سردار شهید عبدالرحیم بردبار در شهرستان نکا برگزار می‌شود.

ملکی با اشاره به سالانه ۵۰ هزار نفر به راهیان نور اعزام می‌شوند گفت: ۲۵۰ میلیون تومان برای اردوهای راهیان نور اختصاص داده شده که ۱۰۰ میلیون آن واگذار شده است.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه از چهار کتاب ساری در انقلاب اسلامی، در آرزوی سنگر، فرزندان خورشید و به رنگ هامون رونمایی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.