قزوین- رئیس پلیس راه استان قزوین در خصوص طرح تابستانه و عید سعید فطر در استان گفت: این طرح از یک تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا یکم مهر ماه سال جاری ادامه دارد.

اجرای طرح تابستانه و عید سعید فطر در قزوین/ سیستم سپهدن راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله بیگلری در نشست خبری که در خصوص طرح تابستانه و عید سعید فطر ظهر شنبه برگزار شد، اظهار داشت: این طرح از یک تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا یکم مهر ماه سال جاری ادامه دارد و طی جلساتی که با دستگاه‌های اجرایی مربوطه به منظور تسهیل در عبور و مرور و پیشگیری از تصادفات برگزار شد، این سازمان‌ها آمادگی خود را برای همکاری لازم اعلام کردند.

وی در خصوص با محدودیت‌های ترافیکی عید سعید فطر افزود: تردد تمام کامیون‌ها، کامیونت‌ها و ماشین‌های سنگین به غیر از خودروهای حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در روز چهارم تیر ماه جاری و مسیر غرب به شرق اتوبان قزوین-کرج از ساعت 12 تا 21 و در تاریخ  نهم تیر ماه جاری هم از ساعت 8 صبح تا 24 ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان کرد: علاوه بر اتوبان قزوین-کرج تردد تمام کامیون‌ها، کامیونت‌ها و ماشین‌های سنگین به غیر از خودروهای حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در چهارم تیر ماه جاری در محور قدیم قزوین-رشت از ساعت 13 تا 24 و در نهم تیر ماه هم در محور قدیم رشت-قزوین ممنوع است.

بیگلری با اشاره به راه‌اندازی سیستم سپهدن گفت: این سیستم در برخی از محورهای مواصلاتی استان قزوین از جمله محور قزوین-زنجان و قزوین-رشت نصب شده و اطلاعات تمام رانندگانی که وارد استان می‌شوند، ثبت کرده و در دسترس مأموران پلیس راه قرار می‌دهد و در صورت هرگونه تخلف می‌توان به وسیله نزدیک‌ترین پاسگاه نسبت به اعمال قانون وسیله نقلیه اقدام کرد.

این مسؤول انتظامی با بیان اینکه در روزهای تعطیل عید سعید فطر مأموران پلیس راه در آماده باش هستند، مطرح کرد: 10 تیم گشت به صورت محسوس و نامحسوس مسیرهای تردد استان قزوین را زیر نظر دارند و کنترل می‌کنند و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راه استان قزوین به اجرای یک طرح جدید در محور زنجان-قزوین اشاره و تصریح کرد: در محدوده قره باغ تمام تیم‌های امدادی از جمله پلیس راه اورژانس و غیره در یک محل مستقر هستند و از این پایگاه به محل مورد نظر اعزام می‌شوند که این طرح برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود.

بیگلری یادآور شد: رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان بدهی و یا بیش از 30 نمره منفی در کارنامه آن‌ها ثبت شده باشد، اجازه تردد ندارند و برای رفع این نقیصه باید از طریق پلیس 10+ و یا سایت راهور 120 اقدام کنند و طبقی پیش‌بینی صورت گرفته در عید سعید فطر و تعطیلات تابستانه روزانه بین یک هزار و 500 تا دو هزار اتوبوس از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین دلیل تصادفات خواب آلودگی و عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ و سرعت غیرمجاز است و به دلیل ورود خودروهای 11 استان به قزوین باید مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت شود تا سفر بدون حادثه برای تمام مسافران در پیش باشد چراکه سفر تنها مبدأ و مقصد نیست و باید از تمام زمان سفر لذت برد.

رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان کرد: هفت ایستگاه پلیس، هفت پاسگاه پلیس راه و 60 تیم گشت در ایام طرح ترافیکی عید سعید فطر در حالت آماده‌باش قرار دارند و برای تسهیل در امر رسیدگی به تصادفات با برخی از نمایندگی‌های بیمه‌ هماهنگی صورت گرفته تا در عوارضی‌های استان قزوین حضور داشته باشند و به تصادفات جاده‌ای رسیدگی کنند.

بیگلری مطرح کرد: خودروهایی که از تولید آن‌ها بیش از پنج سال گذشته باشد باید نسبت به أخذ معاینه فنی اقدام کنند و در صورت رخ دادن تصادفات ترافیکی تا سقف 6 میلیون و 200 هزار تومان و با رضایت طرفین و به دلیل تسهیل در انجام امور مربوطه پلیس راه می‌تواند به طرفین تصادف کروکی ندهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.