۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 541829

انتشار یک فایل ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی ثابت می‌کند وزارت کشور عربستان درباره کشته شدن مأموران خود در شرق عربستان دروغ بزرگی گفته است.

رسوایی وزارت کشور عربستان+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین،  «غانم الدوسری» معارض عربستانی که اغلب با  انتشار ویدئوهایی همراه با برخی اسناد، علیه آل سعود، افشاگری می‌کند، در جدیدترین پستش در شبکه اجتماعی «یوتیوب»، از یکی از دروغ‌های وزارت کشور عربستان پرده برداشت.

وی در این ویدئو به تمسخر می‌گوید: نیروهای امنیتی که شهید انجام وظیفه، در قطیف (شیعه‌نشین) اعلام شده بودند، در یک پارتی شبانه دستگیر شده بودند.

تصاویری از افراد دستگیر شده و کارتهای شناسایی آنها در این میهمانی مختلط در ادامه آمده است:

بر اساس این گزارش، وزارت کشور عربستان پیش از این ادعا کرده بود که استوار «هاشم الزهرانی» در قطیف به ضرب گلوله کشته شده است، اما با انتشار فیلمی از افراد دستگیر شده در یک پارتی شبانه، مشخص می‌شود که وی به همراه شماری از دوستانش از جمله «حسن عبدالغنی بن عبدالرحمن الغامدی» و «احمد بن فهد بن عبداللطیف» در این مهمانی مختلط در حال خوشگذارنی بوده سپس دستگیر شده است.

الدوسری سپس به داستان ساختگی وزارت کشور عربستان درباره الزهرانی که گفته می‌شد در قطیف ربوده شده و در یک بیراهه جسدش رها شده است، اشاره می‌کند و این دروغ را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

وزارت کشور عربستان سعودی پیش از این ادعا می‌کرد که دو تن از نیروهای امنیتی‌اش به نامهای «هاشم الزهرانی» و «عبدالله الدلبجی» در قطیف کشته شده‌اند، اکنون باید پاسخگوی ویدئویی باشد که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

این فیلم فاش می‌کند که این دو نیروی امنیتی که در یک پارتی شبانه دستگیر شده بودند، به دست خود نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و سپس اجساد آنها به قطیف منتقل شده تا جسد آنان در انفجاری در قطیف معدوم شود سپس فعالان و معارضان عربستانی این شهر را متهم کنند که این دو نیروی امنیتی را به قتل رسانده‌اند.

این ویدئو که با تلفن همراه یکی از نیروهای امنیتی ضبط شده سپس درز پیدا کرده است، نشان می‌دهد که این دو نیروی امنیتی پس از دستگیری در یک مهمانی شبانه، از سایر دستگیر شدگان جدا شده‌اند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی دیگر، کشته شدند و بعدا ادعا شد که در انفجاری در قطیف (در شرق عربستان) "به شهادت رسیده‌اند".


منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.