۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 541847

سفارت روسیه در اسلو نسبت به بدتر شدن روابط دوجانبه با نروژ هشدار داده است.

روسیه به نروژ هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین،  سفارت روسیه در اسلو امروز شنبه هشدار داده است که تصمیم نروژ برای گسترش حضور تفنگداران آمریکایی در این کشور موجب بدتر شدن روابط با روسیه خواهد شد و می‌تواند تنش بین مسکو و اسلو را افزایش دهد.

حدود ۳۳۰ تفنگدار آمریکایی تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در نروژ مستقر خواهند شد. دولت نروژ این مطلب را روز چهارشنبه گذشته رسماً اعلام کرده است. استقرار نیروهای آمریکایی در نروژ در ژانویه گذشته آغاز شد تا در مانورهای مشترک آموزشی و نظامی با نیروهای این کشور شرکت کنند. این نخستین بار پس از جنگ حهانی دوم بوده است که نیروهای خارجی در نروژ مستقر می‌شوند.

سفارت روسیه در اسلو با انتشار بیانیه‌ای افزود: ما این اقدام دولت نروژ را در تناقض با سیاست این کشور مبنی بر عدم استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی در خاک نروژ در دوران صلح، ارزیابی می‌کنیم.

این بیانیه تأکید کرد: این اقدام موجب خواهد شد تا نروژ دیگر یک شریک کاملاً قابل پیش‌بینی نباشد و می‌تواند موجب تشدید تنش شده و در نهایت منجر به بی‌ثباتی اوضاع در منطقه گردد.

نروژ استقرار نیروهای نظامی آمریکایی را کم‌اهمیت ارزیابی کرده و ادعاهای روسیه در این خصوص را که استقرار این نیروها علیه منافع مسکو است، رد کرده است. نظامیان آمریکایی در منطقه‌ای مستقر شده‌اند که ۹۰۰ کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.