مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، از افزایش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور طی روز دوشنبه (۵ تیرماه) خبر داد.

افزایش 7 درجه‌ای دما در انتظار برخی نقاط کشور

به گزارش قدس آنلاین،  احد وظیفه اظهارکرد: طی سه روز آینده در بعضی ساعات در استان‌های سواحل شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت امروز نیز در جنوب خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ تیرماه) در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی رخ خواهد داد. در همین مدت در دامنه‌های البرز شرقی نیز وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در روز دوشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما در سواحل شمالی و در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه افزایش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در جنوب غرب، غرب و شمال غرب پیش‌بینی می‌شود. در دو روز آینده در بعضی ساعات، خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین در سه روز آینده شرق عمان نیز همین وضعیت را دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه (۴ تیر)، صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۵ تیر) صاف، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.