دین خدا که در همه ادیان و مکاتب الهی، جامعه بشری به آن دعوت شده است این است که حقیقت را به پا دارید. درخواست خداوند اقامه دین است بعد از این درخواست مهم درخواست دوم این است که مبادا در دین خدا در مبانی وحدانی دچار اختلاف شوید اول گوهر دین را شناخته و ایمان بیاورید و برای اقامه گوهر دین تلاش کنید.

بزرگترین دغدغه شهید بهشتی تا آخرین لحظات عمر مبارکشان هدایت مخالفان بود

اختصاصی قدس آنلاین: روز گذشته سی و ششمین سالگرد مراسم شهادت آیت الله بهشتی و  ۷۲ تن از یاران ایشان در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد؛   سپس حاج حسین شمسایی عضو شورای مرکزی حزب تمدن اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان این مراسم یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی داشت. در ادامه این مراسم سید محمد میر محمدی ضمن ایراد سخنانی در این مراسم عنوان کرد: واقعه هفتم تیر گرچه خسارت سنگینی بر نظام و کشور محسوب شده و منافقین و اربابانشان تصور این را داشتند که با این خباثت بساط انقلاب اسلامی را بر خواهند چید ولی این واقعه نتایجی را به همراه داشت که سرآغاز تحولات عظیمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده که به علت همین اهمیت به آن انقلاب سوم نیز گفته اند.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی در این باره اظهار داشت: ازجمله این موارد می توان به رسوایی منافقین و حامیان آنها و روشن شدن چهره واقعی نفاق چپ و راست،   روشن شدن حقانیت خط امام، بازگشت وحدت به جامعه و انسجام و تقویت جبهه هایی شد که درنهایت موجب پیروزی های رزمندگان اسلام شد.

وی اعلام کرد: چه خسارتی بالاتر از اینکه این حادثه منجر به از دست رفتن اشخاص مهم و موثر، خوش فکر، مبارز و با اخلاص که در راس آنها شهید بهشتی که به قول امام خود به تنهایی یک ملت برای ملت مظلوم ما بود شد. مقام معظم رهبری شهید بهشتی را شخصیتی فاضل، روشن فکر، آگاه، مدیر و با تدبیر، شجاع، با اراده و معمار بنای قضای اسلامی دانستند.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی  ادامه داد: شهید بهشتی در نهادسازی و کادر سازی، مدیریت کارآمد خود را در تشکیل نهادهای انقلابی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران، تشکلات حزب جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان، قوه قضائیه، مدیریت و تدوین قانون اساسی، تعاونی ها و اقتصاد اسلامی نشان داد. پس از ترور شخصیت ها توسط  گروه های معاند و حتی دوستان ناآگاه با مایوس شدن بنی صدر منافقین و اربابان آنها از خدشه به نظام جمهوری اسلامی که استحکام یافته بود به ترور شخصی و جمعی پرداختند.

میر محمدی اذعان کرد: پس از همدستی بنی صدر با منافقین که بطور شفاف فاز نظامی را اعلام و اجرا کردند و عزل بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا قبل از هفتم تیر شاهد ترور آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر تهران بودیم.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی در ادامه به بیان پاره ای از تحلیل های سیاسی پرداخت و گفت: در آن دوران یکی از شعارهای مردمی، شعار درود بر سه یاور خمینی، هاشمی و دو سید حسینی بود، حال شهید آیت الله بهشتی و مرحوم آیت الله هاشمی از میان ما رفته اند، عبرت بگیریم و دشمن را دست کم نگیریم؛ در عین حال جلوتر از مقتدا و رهبر خود حرکت نکنیم، قدر سرمایه های انقلاب را بدانیم و زمان خود را درک کنیم.

وی در ادامه به بیان چند نکته از بیانات شهید بهشتی که یک هفته قبل از شهادتش درباره نظام امت و امامت و تشکیلات و روحانیت است را عنوان کرد: در ابتدا باید یک تشکیلات اصیل داشته باشیم و ضروری است که این تشکیلات در طول و نه عرض رهبری حرکت کنند.

میر محمدی ادامه داد: شهید بهشتی تاکید داشت که تشکیلات باید محقق کننده نظام، امت و امامت باشد چون نظام اسلامی ما نظام امت و امامت است نه اینکه معارض امامت باشد. همچنین رابطه این تشکیلات با حوزه های علمیه اعم از خواهران و برادران روحانی و همچنین وظایف و تعهداتی که بر عهده این تشکیلات و روحانیت بصورت وظایف و تعهدات متقابل باید رعایت شود.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی اضافه کرد: برای تحلیل دقیق شرایط امروز لازم است به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در مراسم بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، دیدار با دانشجویان، دیدار با کارگزاران و مسئولان در ماه مبارک رمضان توجه کنیم که مهترین آنها مبانی امام و موفقیت و هنر بزرگ امام در به صحنه  درآوردن مردم به ویژه جوانان و جذابیت شعارها، مبانی و اصول امام به معنای حقیقی انقلاب عقلانیت و انقلابی گری و قدرت بسیج کنندگی انقلاب اسلامی که نعمتی بسیار بزرگ است.

وی اعلام کرد: نظام سلطه کلید واژه ادبیات سیاسی ما، نظام دوقطبی جهانی و سرافرازی  از دست آوردهای نظام، واقع بینی، دیدن واقعیات مثبت و نقش فعال تشکل ها و نه انفعال آنها، تطبیق منافع ملی با هویت ملی و لوازم مدیریت صحیح در کشور، تقویت اقتصاد ملی و توجه به اقتصاد مقاومتی، تاثیر انسجام  و وحدت ملی در موفقیت های ۴ دهه اخیر و مسئله دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی گفت: در مورد انتخابات که تنها راه تحقق اتکاء نظام به آراء عمومی که در اصل ششم قانن اساسی آمده است، اداره امور کشور باید به اتکاء عمومی از راه انتخابات باشد. باید گفت بالا بودن درصد شرکت کنندگان در انتخابات هر کشور نشان دهنده اعتماد بالای مردم به آن نظام بوده و در بیانات اخیر مقام معظم رهبری بدان تاکید شده و خدشه بردار هم نیست.

میرمحمدی توضیح داد: در حال حاضر در بیش از ۲۰ کشور دنیا قانون رای اجباری حاکم است این قانون در کشورهایی چون استرالیا، بلژیک، یونان و فرانسه اعمال می شود؛ این در حالی است که در کشور ما با اینکه اجباری نیست شرکت بیش از ۷۳ درصد در انتخابات واقعا یک نعمت بزرگ است که شکرانه دارد و نشان دهنده بینش سیاسی بالای مردم و اعتماد به نظام و رهبری است.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی تاکید کرد: این شیرینی را با حواشی تلخ و گزنده به کام مردم تلخ نکنیم و چاقوی دشمنان و معاندان را علیه نظام مردم سالاری واقعی دینی مان تیز نکنیم. وی تصریح کرد: اهانت به کاندیداها و آنها که رای می آورند و آنهایی که رای نمی آورند کاری غیر اخلاقی است و کاری مناسب جوامع غیر پیشرفته است نه جامعه مترقی همچون جمهوری اسلامی که آرای مردم در آن واقعی و نه تشریفاتی است.

میر محمدی بیان کرد: رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه مردم است حتی آنها که به او رای نداده باشند باید از طرف دولت و ملت این مسئله پس از انتخابات به طور متقابل رعایت شود.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی تشریح کرد: روحانیت اصیل و آگاه همواره پیشتاز بوده و پناهگاه و هادی مردم و خدمتگذار آنها است.  

برای بالندگی کشور باید روحانیت مستقل و پیشتاز باشد نه اینکه گروهی پخت و پزهای خود را انجام داده و روحانیت را دعوت به دنبال روی از آنها کند؛ این مسئله به جایگاه رفیع روحانیت که یکی از ارکان اساسی انقلاب است لطمه خواهد زد.

میر محمدی عنوان کرد: شهید بهشتی در خلال بحث رابطه حزب جمهوری اسلامی با روحانیت چنین اظهار کرد: حوزه و روحانیت کم و بیش دارای نوعی از تشکل است با ریشه های عمیق و دیر پای و استوار در جامعه ما.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی  گفت: روحانیت باید با رعایت مختصاتش مستقل بماند و در تشکیلات دیگری حذف نشود؛ در عین حال می تواند با تشکل های سیاسی و اجتماعی پیوند همکاری صمیمانه و فعال داشته باشند و همانطور که امام بزرگوار فرمودند اسلام منهای روحانیت همچون کشور منهای طبیب است.

وی تاکید کرد، این موضع حزب تمدن اسلامی در رابطه با سروران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز، مجمع روحانیون مبارز و سایر تشکل های روحانی و حوزوی است.

میرمحمدی ادامه داد: حزب تمدن اسلامی که قبل از حزب با نام جمعی از یاران حزب جمهوری اسلامی فعالیت داشته و ریشه اش در حزب جمهوری اسلامی است، پیرو مواضع خود در درون حزب و بعد از آن همواره مشی استقلال خود را داشته و حفظ  کرده است.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی با بان اینکه این حزب به هیچ عنوان دوقطبی بودن در جامعه را نپذیرفته و نمی پذیرد، اضافه کرد: حکومت بنگاه های بزرگ و دو حزب بزرگ را نیز برای کشور مضر می داند، چرا که وقتی دوقطبی شود یک حزب خود را پیرو رهبری و رقیب خود را نیز ضد ولایت فقیه یا خود را انقلابی و رقیب خود را ضد انقلابی می داند.

وی افزود: یک طرف خود را روشن فکر، اصلاح طلب و آزادی خواه و رقیب خود را تمامیت خواه، مرتجع و افراطی می داند در حالی که تمام تشکل ها باید با حفظ هویت ملی تمامیت ارضی و منافع ملی در چهارچوب قانون رفتار کنند و اگر امروز هم جناح های طرفدار انقلاب با هم همکاری کنند باز هم بسیاری از مشکلات لاینحل باقی خواهند ماند.

میر محمدی تاکید کرد: باید نظام چند قطبی حاکم باشد که همواره رهبری را از آن خود بدانند و امکان اینکه به طور مثال اگر کسی نخواست عضو مشارکت و یا عضو موتلفه باشد تشکل یا جریان سوم و غیره را انتخاب کند.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی وی توضیح داد: وضع موجود پیش آمده در انتخابات اخیر که تقریبا یک، دو قطبی را شکل داد و در مناظره ها رقابت تقریبا به خصومت گرایش پیدا کرد و یا برخی اظهار نظر ها به آثار مثبت و عملکرد نظام خدشه وارد شد را نیز شکل مطلوبی نیست.

وی اظهار امیدواری کرد که با اصلاح قانون احزاب و انتخابات امکان انتخابات آگاهانه تکثری و اخلاقی در جامعه مشاهده شود.

میر محمدی ضمن محکوم کردن اقدامات خبیثانه گروه های تکفیری و اربابان آنها از اقدامات مسرت بخش و عزت آفرین سپاه پاسداران در حمله موشکی و انهدام لانه تکفیری و داعشی تشکر و قدردانی کرد.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی تصریح کرد: از دولت دوازدهم نیز انتظار می رود که با حفظ شایسته سالاری به وعده های خود در جلب همکاری جناح های مختلف عمل کند؛ طبیعی است هر کس در دولت کار کند شرعا و منطقا باید از سیاست ها قانونی همان دولت تبعیت کند و هر دولتی که سر کار می آید نباید نقش اپوزیسیون را در نظام بازی کند.

وی اضافه کرد: در سیاست خارجی و منطقه ای نیز ابتکارات موفق، حمایت از مقاومت و حل منقشات منطقه ای در روابط اثر بخش با دوستان منطقه ای و فعال در تشکل های منطقه ای و جهانی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر خطاب به اعضای حزب تمدن اسلامی تصریح کرد: امید است با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت، مشعل پر فروغ  ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی این جریان سیاسی کار آزموده و با تجربه، همچنان تداوم داشته و ایفای نقش کند و شما عزیزان از رحمت الهی برخوردار باشید.

وی افزود: قرآن کریم پیغام راهگشا برای پیروان پیامبر اکرم (ص) دارد خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم و پیروان ایشان می فرماید: راه شما راه نخستین پیامبر آسمانی حضرت نوح است و نقشه راه یکی است و آنچه که بر تو ای پیامبر خاتم وحی نمودیم و به پیامبران بزرگ الهی بعد از نوح وصیت نموده ایم همه و همه این پیام را دارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: دین خدا که در همه ادیان الهی و در مکاتب آسمانی جامعه بشری به آن دعوت شده اند این است که حقیقت را به پا دارید. درخواست خداوند اقامه دین است بعد از این درخواست مهم درخواست دوم این است که مبادا در دین خدا در مبانی وحدانی دچار اختلاف شوید اول گوهر دین را بشناسید و ایمان بیاورید و برای اقامه گوهر دین تلاش کنید.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز توضیح داد: به طور واقع امام(ره) که نه تنها مبدا تحولات در عصر حاضر است بلکه نماد روشنی از دین را در خود دارد؛ وی تمام عمر خود را برای فهم دین، اقامه دین در جامعه خود و اقامه دین در جامعه بشری صرف کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: اینها چیزی است که سعادت ما را به دنبال خواهد داشت و نگرانی آنجاست که مبادا از اقامه دین فاصله گرفته شود و شهید بهشتی در خصوص فهم دین، اقامه دین در جامعه خود از هیچ گونه فعالیتی دریغ نکرد.

وی با بیان اینکه واقعه هفتم تیر مصیبت بزرگی برای اسلام و انقلاب بود، به ذکر خاطره ای از شهید بهشتی پرداخت و گفت:  حدود ۳ یا ۴ دقیقه قبل از ساعت مقرر جلسه ای با دکتر شهید بهشتی داشتم وقتی به دفتر ایشان رسیدم ایشان از دفتر خارج شده و به من اعلام کردند که با ۲ الی ۳ دقیقه تاخیر بیرون می آیند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این جلسه  که در اوج ماجرای نفاق برگزار شده بود شهید بهشتی از بنده در خصوص چند نفر از جوانانی که پیش تر در محضر ایشان فعالیت می کردند و به گروهک منافقین پیوسته بودند سوال کردند و توصیه کرند که دستشان را بگیریم و به هیچ عنوان رابطه خود را با آنها قطع نکنم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اعلام کرد: منافقین که به جز حذف این بزرگان هیچ دغدغه ای دیگر نداشته اند اما این شهید بزرگوار برای هدایت آنها دغدغه داشت.

وی تاکید کرد: نمی شود انسان دغدغه اقامه دین داشته باشد اما به اقامه دین در خودش همت نگمارد، قیام برای خدا تهذیب نفس می خواهد؛ شهید بهشتی و یارانش تمام عمرشان را برای این امور صرف کردند و دین را به پا داشتند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: دین مسیر حرکتمان را بیان می کند و هشدار دوم این است که نباید هوا و هوس های موجب شود که در دریافت دین دچار اختلاف شوید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: موضوع بعدی که نباید از آن غافل باشیم، تسلیم خدا بودن است در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم تسلیم خداوند و حق باشیم.

وی به بیان دیگری در باب گوهر دین پرداخت و گفت: اقامه دین یعنی اقامه عدالت، اول باید خود آراسته به عدالت شویم بعد برای اقامه عدل در جامعه تلاش بکنیم؛ آرمان نهایی انقلاب تربیت انسان های عادل است که خودشان به عدالت بر می خیزند که این امر توسط امام عصر در تمام کره خاکی به تحقق خواهد پیوست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه انسان موحد عالمانه حرکت می کند، اظهار کرد: یکی از ارکان حقیقت دین، گوهر ناب حقیقت وحدانی است که با تحقق آن جامعه به سمت هدایت پیش خواهد رفت. همه مسئولیت ها امانت الهی است و هر امانتی باید به اهلش سپرده شود که شایستگی آن را داشته باشد.

وی توضیح داد: در مسئولیت رهبری جامعه اسلامی، امام علی (ع) در پاره ای از سخنان خود شاخص و ملاک هایی را برای کسی که می خواهد رهبری مسلمانان را برعهده بگیرد ارائه می کند؛ ایشان می فرمایند شایسته ترین فرد برای منصب جایگاه رهبری کسی است که از همه توانا تر، لایق تر و شایسته تر باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه اسلام همان شایسته سالاری است، افزود: خداوند متعال معتقد به شایسته سالاری است، اگر پیامبر اکرم به عنوان خاتم پیامبران معرفی می شوند بدان دلیل است که کاملترین انسان است؛ امیرالمومنین می فرمایند کدام فرد توانا تر برای مسئولیت رهبری مسلمانان است؟

وی توضیح داد: موضوع رهبری عالم اسلام است به همین جهت باید بر اساس آموزه های وحدانی باشد که آن فرد در عالم دین گوی سبقت را از دیگران گرفته باشد.

به گفته قائم مقام جامعه روحانیت مبارز، از شافعی پرسیدند حضرت علی را توصیف کنید؟ وی در پاسخ گفت چطور می توانم توصیف کنم در حالی که یاران و صحابه حضرت علی (ع) محسنات و کمالاتشان را از خوف دشمنان ایشان پنهان کردند و دشمنان نیز سعی در پنهان سازی حسن های حضرت علی ع داشته اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: بنی امیه سالها تلاش کرده است  تمام حسن های این انسان وارسته را محو کند اما اکنون می بینید که تمام کتاب ها در وصف خوبی های حضرت علی نگاشته شده است.

وی توضیح داد: زمانی نظام اسلامی و دولت اسلامی محقق می شود که در تمام سطوح خرد و کلان انسانهای شایسته و کارآمدی قرار گیرند؛ امام (ره) می فرمایند با این شرایط راه برای همه جامعه اسلامی هموار می شود.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: خداوند متعال خواسته اند که دین را اقامه کنیم اگر مصمم باشیم در حیات فردی و اجتماعی خود قطعا به دستورات دینی که قرآن کریم از آن سخن گفته است دست خواهیم زد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: در جایی از قرآن آمده است که این افراد گرفتار اختلاف نشدند مگر بعد از اینکه علم پیدا کرده اند و ریشه اختلافات نیز همگی در زیاده خواهی آنها بوده است.

وی تاکید کرد: باید از اختلافات دوری کرد چرا که این امر موجب ریشه دار شدن این اختلافات می شود باید به حقیقت دین متمسک شد و از اختلاف ها پرهیز کرد؛ توصیه قرآن این است که مسیر وحدت و انسجام جامعه اسلامی را فراهم کنید خودمان به اختلافات دامن نزنیم با تمسک به مبانی دینی حرکت کنیم که انشاالله پیروزی جامعه اسلامی را به همراه خواهد داشت.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در پایان ابراز امیدواری کرد که در زیر عمود خیمه اصل کلیدی ولایت فقیه، جامعه بالاترین سطح وحدت را تجربه کند و راه را برای ملت های منطقه که هم اکنون در شرایط خوبی نیستند همچون فلسطین، سوریه، عراق و بحرین هموار کند تا دست مزدوران جهان خوار کوتاه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.