زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تأکید بر اینکه فرارهای مالیاتی در کشور باید به صفر برسد، گفت: ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی ماهانه برای حقوق‌بگیران دولت در کشور هزینه می‌شود و این اصلا مطلوب نیست.

فرار مالیاتی در کشور باید به صفر برسد/ ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی صرف حقوق‌بگیران می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، فریدون احمدی در جلسه با فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله اصلی کشور اقتصاد است و باید بپذیریم اشتغال یک معضل است و برطرف کردن آن فقط با سرمایه از بین می‌رود. سالانه باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم تا وضعیت اشتغال از این بدتر نشود و بتوانیم تازه مشکل بیکاری را در این سطح نگه داریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه باید کشور را بدون بودجه نفت مدیریت کرد، گفت: مدیریت کشور و چرخاندن آن با درآمد نفت هنر نیست و باید تا الان کاری می‌کردیم که می‌شد با مالیات کشور گرداند.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی باید در کشور صفر شود، تاکید کرد: باید مدیریت در این بخش گونه‌ای باشد که همه واحدها مالیات دهند. مالیاتی که از مردم اخذ می‌شود، دولت به ناچار ۹۰ درصد آن را ماهانه برای حقوق‌بگیران دولت در کشور هزینه می‌کند و این اصلا مطلوب نیست.

احمدی مطرح کرد: باید بتوانیم کاری کنیم که با درآمد مالیاتی مدرسه، بیمارستان و پروژه‌های عمرانی احداث کرد و در آن وضعیت است که مالیات از مردم سودمند می‌شود. باید قبول کنیم که ۱۰ برابر دنیا هزینه جاری داشته و در ایجاد کسب و کار رتبه ۱۲۰ را در جهان داریم.

وی با بیان اینکه مردم زنجان چیزی حدود یک‌درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند، خاطرنشان کرد: در استان زنجان سالانه باید ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود تا وضع از این بدتر نشود.

علی وقف‌چی دیگر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: پیش‌بینی وصول مالیات از استان زنجان از ۲۸.۵ درصد به ۹ درصد رسیده که این موضوع صرفه‌جویی ۱۴۰ میلیارد تومانی برای مردم این استان را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از درآمدهای مالیاتی استان زنجان در دیگر استان‌ها هزینه می‌شود، بیان کرد: درآمدهای حاصل از ارزش افزوده مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در شهرستان ماهنشان به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه فعالیت‌های معدنی سرب و روی تهدیدی برای سلامت مردم این منطقه محسوب می‌شود، ابراز کرد: باید درآمدهای مالیاتی این معدن به استان زنجان منتقل شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.